Master i audiovisuell fortelling
Nye registreringer
-
Nyhetsproduceren - en arbeidsrolle i endring
(Master thesis, 2015-11-13) -
5.1-lyd på TV - fungerer det?
(Master thesis, 2014) -
Virkelighetens tiltrekningskraft: Om dokumentarfilmens potensial som turistmagnet
(Master thesis, 2013)En omfattende utfordring for mange bygder i Norge er at ungdommen flytter til større steder og aldri kommer tilbake, og dermed at bygda forgubbes og grunnlaget for en bærekraftig utvikling gradvis forsvinner. Koppang 4 ... -
Bruk av ansvarlig fotograf på norske flerkameraproduksjoner - Årsaker og virkning
(Master thesis, 2012)Amandusprisen deles årlig ut til unge filmskapere, og selve prisutdelingen har blitt produsert for tv av studenter ved Avdeling for TV-fag på Høgskolen i Lillehammer i en årrekke. Amandusprisen 2012 ble produsert på ... -
Minikamera i sportsproduksjoner
(Master thesis, 2011)Denne oppgaven er den skriftlige delen av eksamen på masterstudiet i fjernsynsproduksjon flerkamera, Høgskolen i Lillehammer. Den praktiske delen består av tre flerkameraproduksjoner: Amandusprisen 2011, Gullrutens Fagpris ... -
Hvordan kan norske flerkamerafotografer forebygge og redusere plager i muskler og skjelett?
(Master thesis, 2012)Etter å ha jobbet en del som flerkamerafotograf i bransjen i løpet av utdanningsperioden har jeg observert at flerkamerafotografenes fokus på ergonomi1 er varierende. Jeg har hørt at mange har muskelplager og observert ... -
FLERKAMERAPRODUKSJON I UNDERVISING PÅ VIDEREGÅENDE SKOLE
(Master thesis, 2012) -
Om dokumentar-regissørens arbeid med fakta, fiksjon og følelser.
(Master thesis, 2012)Dokumentarfilm er et omdiskuter medium. Tradisjonelt har mange argumentert at fotografiet, og dermed også levende bilder, ikke er like pålitelige som tekst. Mange vil imidlertid argumentere at dokumentarfilm har en helt ... -
”Casting og etikk i dokumentarfilm” En refleksjon rundt regissørens arbeid og ansvar
(Master thesis, 2012) -
Det nære, personlige intervjuet. Fotografens tekniske, kreative og menneskelige rolle.
(Master thesis, 2012) -
En oppgave om å filme dokumentar på stativ: Hvilke fordeler og ulemper innebærer det å filme en dokumentar på stativ? Hvilke utfordringer medfører det og hvordan kan de løses?
(Master thesis, 2012)”Hvilke fordeler og ulemper innebærer det å filme en dokumentar på stativ? Hvilke utfordringer medfører det, og hvordan kan man løse de?” Grunnen til at jeg syns dette er en interessant problemstilling er fordi det er ... -
Åpen dokumentarfilmproduksjon: En open source-tilnærming til å lage film
(Master thesis, 2012)Denne oppgaven tar for seg en metode for gjennomføringer av dokumentarfilmproduksjoner, og hvordan en alternativ produksjonsmetode kan muliggjøre dokumentarfilmproduksjoner og om den kan heve kvaliteten på sluttproduktet. ... -
Hvorfor det kan være så vanskelig å formidle en autentisk stemning i dokumentarfilm ?
(Master thesis, 2012)URNE NR. 235 handler om et ensomt menneske som har gått bort, og som ikke har noen pårørende til å ta ansvar for begravelsen. Det blir da kommunens ansvar å arrangere begravelsen, noe som kalles en kommunal begravelse. ... -
Tidspress blant tekniske ledere i flerkameraproduksjoner
(Master thesis, 2012) -
Fjernsynstransmisjoner: Er klassisk musikk god tv?
(Master thesis, 2011) -
Lyd og bilde, et musikalsk samarbeid?
(Master thesis, 2011) -
Trening og mental styrke i fjernsynsbransjen
(Master thesis, 2011) -
One man crew in documentary films
(Master thesis, 2011) -
Foto i sportsdokumentar; en fotografs rolle, utfordringer og kreative muligheter
(Master thesis, 2011)