dc.contributor.author | Kulbrandstad, Lise Iversen | |
dc.date.accessioned | 2017-05-22T06:14:59Z | |
dc.date.available | 2017-05-22T06:14:59Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.issn | 0332-7264 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2443040 | |
dc.description.abstract | "Barne- og ungdomslitteraturen spiller en særskilt rolle og har mange ulike funksjoner i grunnskolens undervisning" slår Lise Iversen Kulbrandstad fast, før hun ser på hvilke didaktiske problemstillinger som oppstår når dene litteraturen også skal kunne leses av barn og ungdom med innvandrerbakgrunn. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Norsklæreren | nb_NO |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | barn | nb_NO |
dc.subject | ungdom | nb_NO |
dc.subject | litteratur | nb_NO |
dc.subject | innvandrere | nb_NO |
dc.subject | didaktikk | nb_NO |
dc.subject | grunnskole | nb_NO |
dc.title | Hvilket bilde gir norsk barne- og ungdomslitteratur av innvandrere som språkbrukere? | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.type | Journal article | |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Anvendt språkvitenskap: 012 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 38-49 | nb_NO |
dc.source.journal | Norsklæreren | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |