“På hvilken måte har utviklingen av utdanningskrav for eiendomsmeglere hatt innflytelse på bransjens fagnivå og kundetilfredshet?”
Abstract
I vår oppgave tar vi for oss hvilke krav det tidligere har vært for eiendomsmeglere i forhold til utdanning, for å så sammenligne disse medgjeldende krav i dag. Videre går vi i dybden på hvordan utviklingen av disse kravene har hatt innvirkning på bransjens fagnivå. I tillegg ser vi på hvordan endringen i bransjens fagnivå har påvirket kundetilfredsheten hos forbrukerne av eiendomsmeglertjenester i Norge.
I kapittel 1 blir oppgavens tema introdusert. Vi forklarer i tillegg vi hvorfor vi valgte nettopp dette tema samtidig som at vi belyser hva vår problemstilling er. Til slutt redegjør vi for litt informasjon som er relevant for oppgaven.
I kapittel 2 går vi dypere inn i teori som i stor grad er relevant for vår oppgave. Denne delen omfatter teori som gir et bilde på utviklingen av utdanningskravene for eiendomsmeglere. Vi informerer også, via relevant teori, om hvordan kundetilfredsheten har endret seg i løpet av de siste tiår. I tillegg blir det introdusert teori som legger grunnlag for diverse forutsetninger som er med på å forme vår oppgave.
I kapittel 3 redegjør vi for hvilken metodisk fremgangsmåte vi har valgt for innsamling relevant empiri. Denne delen inneholder også et segment hvor vi definerer forskjellen på kvalitativ og kvantitativ metode, for å så begrunne hvorfor vi valgte vår metode.
I kapittel 4 bearbeider vi vår innsamlede empiri. Her drøfter vi hva vår data betyr og på hvilke måter dette har relevans for vår oppgave. Dette segmentet er hvor vi legger grunnlag for vår konklusjon.
I kapittel 5 kommer vi frem til en konklusjon som vi introduserer. I denne delen vurderer vi våre funn opp i mot vår problemstilling og kommer frem til hvordan svar vi har på vår utvalgte problem
Description
Fordypningsoppgave bachelor i eiendomsmegling 2017