Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkrefsrud, Eilif
dc.date.accessioned2017-10-06T12:15:04Z
dc.date.available2017-10-06T12:15:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2458977
dc.descriptionBacheloroppgave i faglærerutdanning i musikk ved Høgskolen i Innlandet 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bacheloroppgaven har som formål å undersøke hvordan vurdering for læring foregår i musikkfagene ved musikklinja i videregående skole. Jeg har funnet prinsipper for en god underveisvurdering, og sett på hvordan teori utspiller seg i praksis. For å undersøke dette har jeg foretatt intervju med to faglærere i videregående skole ved musikklinja, i både teoretiske og praktiske musikkfag. I arbeidet med kvalitativ metode har jeg foretatt semi-strukturert intervju, for å gå i dybden og undersøke problemstillingen. Jeg har også observert undervisning, og hvordan muntlige og skriftlige tilbakemelding blir gitt, samt hva som vektlegges i selve underveisvurderingen. Hovedfunnene omhandler tilknytningen mellom underveisvurdering og tilpasset opplæring. Avslutningsvis oppsummerer og drøfter jeg denne oppgaven med å ta for meg funn og teori for å belyse problemstillingen: På hvilke måter kan musikklærerens underveisvurdering bidra til å fremme elevens kunnskaper og ferdigheter i musikkfagene ved musikklinja?nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This bachelor thesis aims at examining how assessment for learning takes place in the music subjects at “musikklinja” in high school. I have found characteristics that describes an underway assessment with high quality, and I have looked at how the theory unfolds in practice. To investigate this, I have interviewed two teachers in high school at “musikklinja” from both theoretical and practical music subjects. In the work of qualitative method I have conducted semi-structured interviews, to go into depth and investigate my issue. I have also observed teaching and how oral and written feedback is given, as well as what is emphasized in the assessment process itself. The main findings relate to the connection between underway assessment and customized training. In the conclusion, I summarize the thesis by studying findings and theory to enlighten my issue: In what way can the teacher’s underway assessment help promote student’s knowledge and skills in music subjects at “musikklinja?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectunderveisevalueringnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectundervisningnb_NO
dc.subjectvurderingnb_NO
dc.subjectmusikknb_NO
dc.subjectdidaktikknb_NO
dc.subjectmusikkdidaktikknb_NO
dc.titleUnderveisvurdering i musikkfaget ved musikklinja.nb_NO
dc.title.alternativeUnderway assessment in the music subject at musikklinja.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110nb_NO
dc.source.pagenumber34nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel