Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSønsteby, Caritha Grønvold
dc.date.accessioned2018-04-18T08:09:24Z
dc.date.available2018-04-18T08:09:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2494598
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2016.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bacheloroppgaven er en kvalitativ studie om tilpasset opplæring i den ordinære matematikkundervisningen. Problemstillingen handler om hvordan den ordinære opplæringen kan tilpasses elevene slik at de kan nå kompetansemålene for måling. Oppgaven undersøker hvordan en lærer introduserer, gjennomfører og oppsummerer fire undervisningsøkter, og hvordan elevene responderer. Problemstillingen belyses gjennom systematiske ikke-deltakende observasjoner. Hovedfunnene i oppgaven er at det er stor variasjon i undervisningen, men at det er lite respons fra elevene. Derfor blir det vanskelig å svare på om det som observeres er tilpasset opplæring eller ikke. Observasjonene drøftes og knyttes til relevant teori.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This thesis is a qualitative study about adaptive education in the ordinary teaching of mathematics class. My research problem for this thesis is how ordinary teaching can be adapted to students so that they can reach the competence aims for measurement. The thesis “examines” how teachers introduce, conducting and summarize four teaching hours, and how students respond to this. The research problem illuminated through systematic nonparticipatory observations. The main finding in this thesis is that there is a big variation in teaching, but there is also too little response from the students. Therefor it becomes difficult to say whether the observed, is adaptive training or not. The observations are discussed and linked to relevant theory.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectmatematikknb_NO
dc.titleTilpasset opplæring i matematikk.nb_NO
dc.title.alternativeAdapted training in mathematics.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber31nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel