Show simple item record

dc.contributor.authorNordahl, Thomas
dc.date.accessioned2018-04-20T11:43:52Z
dc.date.available2018-04-20T11:43:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationNordahl, T. (2017). Læreren i et profesjonelt læringsfellesskap. I M. Løtveit (Red.), Tidssignaler: Lærerutdanningsfag i utvikling: Utdanning av lærere på Hamar - 150 år (s. 359-374). Vallset: Oplandske Bokforlag.nb_NO
dc.identifier.isbn9788275182515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2495298
dc.description.abstractBarn og unge tilbringer stadig mer tid av sin oppvekst i barnehager og skoler. Disse institusjonene skal bidra til at vårt demokratiske velferdssamfunn føres videre, og til at det enkelte barn og ungdom utvikles som menneske. Intensjonen er at alle barn og unge skal få utnyttet og realisert sitt potensial for læring og utvikling. Den viktigste faktoren for å kunne lykkes med dette er at barn og unge møter lærere med høy og relevant kompetanse. Internasjonal forskning viser klart at den viktigste faktoren for barn og unge sin læring og utvikling er læreren. Denne artikkelen omhandler hvordan læreres kompetanse kan videreutvikles kollektivt og i profesjonelle læringsfellesskap. Videre presenteres arbeidet ved Senter for praksisrett utdanningsforskning (sepu) som et eksempel på kollektiv kompetanseutvikling i profesjonelle læringsfellesskap.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherOplandske Bokforlagnb_NO
dc.titleLæreren i et profesjonelt læringsfellesskap.nb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber359-374nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record