Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTimmer, Helene
dc.date.accessioned2018-04-24T08:54:14Z
dc.date.available2018-04-24T08:54:14Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2495615
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2016.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Dannelse er en sentral del av skolens mandat, og dermed også en sentral del av lærerens arbeid. Honneth mener at en vellykket identitetsdannelse er et resultat av anerkjennelse på tre ulike nivåer: kjærlighet, respekt og selvverdsettelse. Ved å se på skolens mandat i lys av Honneths teori blir lærerens utførelse av anerkjennelse, ovenfor sine elever, en nødvendighet i deres profesjon. Lærerens kunnskap om hvordan disse ulike formene for anerkjennelse kan praktiseres, kan være et redskap han eller hun tar i bruk for å utføre sitt arbeid i forhold til å hjelpe elever i deres dannelsesprosess.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: Forming of identity is a key part of the school's mandate, and thus also a central part of the teacher's work. Honneth believes that a successful identity formation is a result of recognition on three different levels: love, respect and self-appreciation. By looking at the school's mandate in the light of Honneth's theory, it is clear that it is necessary for teachers in their profession to recognize their students. The teachers´ knowledge of how these various forms of recognition can be practiced, can be a tool he or she can use to carry out their work in relation to help students in their forming of identity.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectanerkjennelsenb_NO
dc.subjectrelasjonernb_NO
dc.subjectlærer-elev-relasjonernb_NO
dc.subjectidentitetnb_NO
dc.subjectidentitetsdannelsenb_NO
dc.titleAnerkjennelse som grunnlag for en vellykket identitetsdannelse.nb_NO
dc.title.alternativeRecognition as a foundation for a successful forming of identity.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber26nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel