Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLunde, Ida Helene
dc.date.accessioned2018-04-26T11:28:01Z
dc.date.available2018-04-26T11:28:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2496124
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2016.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Psykisk helse er i ferd med å bli et folkehelseproblem. At det settes fokus på dette i skolen er derfor viktig. I visse tilfeller bør fokuset komme allerede i førskolealder ved at man velger å gjøre en tidlig intervensjon. I andre tilfeller kan en slik innsats komme så altfor sent. Nødvendig er det derfor at læreren rustes til å møte disse barna med tilstrekkelig kunnskap og kompetanse på dette området. Dermed må den fremtidige lærers utdanning ikke bare sørge for at læreren stiller faglig sterkt i møte med utsatte barn og unge, men også at han eller hun innehar en fagovergripende pedagogisk kompetanse. Slik kompetanse gir også kjennskap til skolens eksterne samarbeidspartnere, som det er nødvendig at læreren vet å støtte seg på når behovet tilsier det.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: Mental health is becoming a public health problem. The focus on this in school is important. In certain cases, the focus should be already in preschool age by choosing to make an early intervention. In other cases, such efforts come too late. Necessary it is therefore that the teacher is gearing to meet these children with adequate knowledge and skills in this area. Thus must the future of teacher education not only ensure that the teacher sets academically strong in the face of vulnerable children and youth, but also that he or she is familiar with pedagogical skills which takes place in every subjects in school. Such expertise will also give students knowledge about the schools external partners, which it is necessary for teachers to rely on when circumstances dictate.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectpsykisk helsenb_NO
dc.subjectgrunnskolennb_NO
dc.subjectlærerrollennb_NO
dc.titleSårbare barn og unge – en studie om psykisk helsenb_NO
dc.title.alternativeVulnerable children and young people – a study on mental healthnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber32nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel