Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLund, Katrine Aannestad
dc.date.accessioned2018-07-10T13:17:57Z
dc.date.available2018-07-10T13:17:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505052
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Problemstillingen for denne bacheloroppgaven er: «Hva vektlegger lærere i arbeidet med å fremme leseferdigheten hos elever på mellomtrinnet med lese og skrivevansker?», som skal hjelpe til å finne svar på hva lærere vektlegger i undervisningen for elever med lese- og skrivevansker. For å få svar på dette utførte jeg et kvalitativt intervju med tre informanter som arbeider på samme skole. Bacheloroppgaven tar for seg resultatene av intervjuet opp mot relevant teori. I oppgavens resultat og drøftingsdel kommer det fram at lærerne vektlegger tidlig fokus på grunnleggende strategier for å utvide ordforråd og for å kunne bruke lesing som et redskap til læring. Videre kommer det frem at lærerne har et bredt perspektiv på tilpasset opplæring, og tilpasser oppgavenes nivå til de forskjellige elevforutsetningene for å sikre en mestringsfølelse for alle elever.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: The issue of this bachelor’s thesis is: «What do teachers emphasize in their efforts to promote reading development for students on the upper primary level», which should help to find answers to what teachers emphasize in the tuition for students with reading- and writing difficulties. To answer this, I performed a qualitative interview with three informants working at the same school. The thesis examines the results of the interview to relevant theory. In the assignments results and discussion part, it emerges that teachers emphasize early focus om basic strategies to expand vocabulary and to use reading as a tool for learning. Furthermore, it emerges that teachers have a broad perspective on adapted education, and adapts the level of assignments given in class to the various studentreconditions to secure the feeling of achievement for all students.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectlesingnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectleseopplæringnb_NO
dc.subjectvurderingnb_NO
dc.subjectlese- og skrivevanskernb_NO
dc.titleLese- og skrivevanskernb_NO
dc.title.alternativeReading- and writing difficultiesnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber33nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel