Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStorberget, Marianne
dc.date.accessioned2018-07-10T13:52:19Z
dc.date.available2018-07-10T13:52:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505063
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bacheloroppgaven har for seg problemstillingen «På hvilken måte kan naturfagundervisning tilpasses mangfoldet av elever?» I arbeidet med å finne svar på denne problem-stillingen har jeg benyttet meg av både kvalitative intervjuer av lærere på 4. trinn, i tillegg til en kvantitativ spørreundersøkelse blant deres elever. For finne resultatene i datamaterialet mitt har jeg benyttet meg av relevant teori innenfor tilpasset opplæring, som jeg også har knyttet drøftingen opp mot. Ut i fra disse dataene har jeg kommet fram til at varierte arbeidsmetoder vil kunne ha betydning for den tilpassede opplæringen for disse elevene. I tillegg fant jeg at tiden var en avgjørende faktor for hva som ble gjennomført i naturfaget.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This bachelor thesis is based on the problem «In which way could science teaching adapt to the diversity of pupils?» While working on finding answer to this problem I have used qualitative interview of teachers in 4. Grade, in addition to a quantitative questionnaire among their pupils. To find the results in my data material I have used relevant theory from adapted education, which I’ve also have used to discuss what I have found. Based on these answers I’ve found that variation in the teaching methods could have importance for this group of pupils. In addition to this is the time decisive for what they accomplish in science.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectnaturfagnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.titleTilpasset opplæring for mangfoldet av elever i naturfagnb_NO
dc.title.alternativeAdapted Education In Science For The Diversity Of Pupilsnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber47nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel