dc.contributor.author | Sveen, Øyvind Sjøberg | |
dc.date.accessioned | 2018-07-11T07:38:14Z | |
dc.date.available | 2018-07-11T07:38:14Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2505106 | |
dc.description | Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
Elevers vanskeligheter med å tørre å prate engelsk i undervisningen er en utfordring som det trengs å ta tak i. Mange elever sitter med ferdigheter de velger å ikke vise fram, og det finnes flere grunner til at det er slik, og forslag til hva som kan gjøres for å bedre dette. En av de største årsakene er elevenes redsel for å bli gjort narr av i klassen for å ha sagt noe feil. Større fokus på miljøet i klassen, i tillegg til mer forberedelse for elevene, er to ting som kan være med å hjelpe på elevenes vegring for å prate engelsk. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
Pupil`s struggling with being insecure and afraid of speaking English in activities in class is a problem that needs to be taken hand of. There are a lot of reasons why pupils behave like this, and a lot of different ways they can get help. One of the biggest reasons behind their shyness, and their problems, are other pupils in class making fun of oral mistakes. A better environment for learning and more preparation for the pupils are a couple of ways to help them on their way to feel good about speaking. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | GLU | nb_NO |
dc.subject | engelsk | nb_NO |
dc.subject | muntlig | nb_NO |
dc.subject | deltakelse | nb_NO |
dc.subject | læringsmiljø | nb_NO |
dc.title | Muntlig elevdeltakelse i engelskundervisning | nb_NO |
dc.title.alternative | Pupil`s oral participation in English class | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33 | nb_NO |