Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBrandlistuen, Else Marie
dc.date.accessioned2018-07-11T08:20:53Z
dc.date.available2018-07-11T08:20:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505114
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Prestasjon i skolen henger tett sammen med motivasjon (Manger, 2013, s. 133). Noen elever er mere motiverte enn andre til å jobbe med skolearbeidet. Temaet for denne oppgaven er motivasjon og hovedfokuset ligger på hva lærerne vektlegger for å motivere elevene sine. Oppgaven bygger på kvalitativ forskning med observasjon og intervju av et utvalg informanter. Årsaken til dette valget var at jeg ønsket å komme tettere på informantene for å få en dypere forståelse og bedre innsikt i temaet. Informantene ble hentet ut fra en skole på Østlandet. Det viser seg at lærerne legger stor vekt på mestring, positiv forsterkning, samarbeid og tydelige mål til elevene for å motivere de til skolearbeidet.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: Achievement in school is interrelated with motivation (Manger, 2013, s. 133). Some students are more motivated than others when it comes to schoolwork. In this project the theme is motivation, and the main focus is on what teachers emphasize to motivate their students. This assignment is based on qualitative research using observation and interviews. The reason I chose this method is because I wanted to be closer to the informants and get a deeper understanding of the theme. The informants were chosen from a school in Østlandet. My result shows that the teachers emphasize mastery, positive reinforcement, collaboration and setting goals to motivate their students.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectmestringnb_NO
dc.subjectpositiv forsterkningnb_NO
dc.subjectsamarbeidnb_NO
dc.subjectlæringsmålnb_NO
dc.titleMotivasjon i skolen, «jeg vet du kan klare det».nb_NO
dc.title.alternativeMotivation in school, « I know you can do it».nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber32nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel