• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tilpasset undervisning til faglig sterke elever som er umotiverte i lesing og skriving.

Furusæter, Ida
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Furusaeter.pdf (303.3Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2505178
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Sammendrag
Norsk:

I denne oppgaven har jeg gjennom kvalitative undersøkelser sett på hvordan lærere jobber for å tilpasse undervisningen til de faglig sterke elevene som har blitt umotiverte i lesing og skriving.

Jeg har sett på hvordan lærer prøver å tilpasse undervisningen til de sterke elevene som har lite motivasjon, og hvordan elevene oppfatter undervisningen. Jeg har drøftet dette opp mot relevant teori, og sett på hva som er bra og hva som kunne vært gjort bedre for at elevene skal få igjen motivasjonen. Innenfor lesing og skriving vil jeg kommer med eksempler på hvordan disse prosessene kan gjennomføres. Lærerne synes det er vanskelig å vite hvordan de på best mulig måte kan tilpasse undervisningen til disse elevene, og synes også at det er lite fokus på dette i lærerutdanningen.
 
English:

In this assignment, I have been researching how teachers work to adjust the tuition for the academically strong pupils who have lost their motivation for reading and writing.

I have been looking into how teachers try to adjust their teaching to the strong pupils who lacks motivation, and also how these pupils perceive the tuition. I have discussed this against relevant research and considered what’s good already and what could have been done better, to help the pupils regain their motivation. I will present examples on how these processes can be adjusted regarding reading and writing. The teachers I have spoken to says it’s hard to adjust their tuition for the academically strong pupils and thinks it’s too little focus on this challenge during their teacher education programme.
 
Beskrivelse
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit