Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAglen, Gry Sagmo
dc.date.accessioned2019-04-11T11:24:10Z
dc.date.available2019-04-11T11:24:10Z
dc.date.created2018-11-13T14:38:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1893-2479
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2594237
dc.description.abstractKulturskolen har i løpet av sin eksistens vært gjennom en omfattende profesjonaliseringsprosess både faglig og organisatorisk, og kulturskolelæreryrket har endret seg som følge av denne prosessen. Kulturskolelæreryrkets utviklingmedfører at detstilles nye kravikke baretil innholdet i utdanningene som kvalifiserer til undervisning i kulturskolen, men også til dem som underviser på slike utdanninger, siden deres forståelse av kulturskolefeltet vil ha betydning for utdanningenes innhold. Gjennom kvalitative individuelle intervjuer og fokusgruppeintervjuer undersøker jeg i denne artikkelen hva slags forståelse av kulturskolen som skoleslag og kulturskolelæreryrket som finnes blant dem som underviser ved musikkpedagogiske utdanningersom kvalifiserer til undervisning i kulturskolen, samt hvilke oppfatninger disse lærerutdannerne har av hva slags utdanninger fremtidige kulturskolelærerne bør ha for å få et best mulig grunnlag for å utføre sitt virke. Datamaterialet er kodet og kategorisert i en refleksiv forståelsesramme, der profesjonsteori i hovedsak utgjør det teoretiske rammeverketnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.urihttps://journals.hioa.no/index.php/information/article/view/2828/2988
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKulturskolen og kulturskolelæreryrket: fenomener i endring. En intervjuundersøkelse av kulturskolelærerutdanneres forståelse av kulturskolefeltetnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holderDette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution 4.0 International License. For artikkelen på utgivers sider: https://journals.hioa.no/index.php/information/article/view/2828nb_NO
dc.source.volume7nb_NO
dc.source.journalInFormation - Nordic Journal of Art and Researchnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/information.v7i1.2828
dc.identifier.cristin1630055
cristin.unitcode209,5,2,0
cristin.unitnameInstitutt for kunstfag og kulturstudier
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal