Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLofthus, Ann-Mari
dc.date.accessioned2021-02-24T07:32:22Z
dc.date.available2021-02-24T07:32:22Z
dc.date.created2020-09-25T10:29:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationUNIPED. 2020, 43 (3), 175-186.
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2729949
dc.description.abstractHvorfor skal vi være åpne om det vi mislykkes med, når det er suksesshistoriene som ønskes? Følelse av skam og utilstrekkelighet følger hverandre tett, men det er lite snakk om det i akademia. Aldri har det vært så mange som tar en doktorgrad i Norge, men bak disse tallene ligger det også mye revisjonsarbeid og avvisninger. Rask gjennomstrømning og effektive studieløp ser ut til å være nøkkelen til en vellykket akademisk karriere, selv om motgang også er en del av dannelsesreisen. Jeg benytter autoetnografisk metode for å belyse opplevelsen av å ikke lykkes på første forsøk. Ved å bruke meg selv og mine erfaringer er intensjonen å belyse et fenomen mange snakker om, men synes det er vanskelig å innrømme åpenlyst – hvordan kan en faglig underkjennelse utløse en identitetskrise. Men, disse utfordringene gir også dypere kunnskap og forståelse på flere plan i livet. Nøkkelord: autoetnografi, avvisning, åpenhet, skam, doktoravhandling
dc.language.isonob
dc.title«Dette er det vanskeligste av alt: å være seg sjøl – og synes at det duger» En autoetnografisk artikkel om avvisning i akademia
dc.typePeer reviewed
dc.typeJournal article
dc.description.versionpublishedVersion
dc.source.pagenumber175-186
dc.source.volume43
dc.source.journalUNIPED
dc.source.issue3
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/issn.1893-8981-2020-03-02
dc.identifier.cristin1833363
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel