• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Barns medvirkning på egen barnehagehverdag: Små barn som deltakere i en digital spørreundersøkelse om barnehagens innhold.

Kostøl, Anne Kristoffersen
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
Kostoel.pdf (301.9Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/276933
Utgivelsesdato
2014
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed [1175]
Originalversjon
Kostøl, A. K. (2014). Barns medvirkning på egen barnehagehverdag - små barn som deltakere i en digital spørreundersøkelse om barnehagens innhold. Paideia(07), 37-46.  
Sammendrag
Denne artikkelen presenterer en digital, kvantitativ spørreundersøkelse der barn på 4 – 5 år uttaler seg om sin opplevelse av innholdet i barnehagen. Spørreundersøkelsen ble første gang gjennomført i sammenheng med et forsknings- og utviklingsprosjekt i danske barnehager i 2010 – 2011, og 2856 barn, 3052 pedagoger og 1791 foreldre besvarte spørsmål om barnehagetilbudet. Hensikten med artikkelen er å sette søkelys på barnas deltakelse i kvantitativ forskning, og å undersøke om barnas bidrag kan gi utvidet kunnskap og forståelser tilknyttet barns medvirkning og barnehagens innhold. Artikkelen drøfter etiske implikasjoner relatert til undersøkelsens metode og gjennomføring, og de overordnede spørsmålene den forsøker å svare på er:

Kan 4-5 åringenes deltakelse i den kvantitative spørreundersøkelsen bidra til en utvidet forståelse av barns medvirkning i barnehagen? Og kan barns deltakelse i den kvantitative spørreundersøkelsen tilføre ny kunnskap om barnehagens innhold?
Beskrivelse
Dette er forlagets versjon av en artikkel publisert i Paideia. Lenke til tidsskriftets hjemmeside: http://www.hihm.no/prosjektsider/sepu/tidsskriftet-paideia
Utgiver
Dafolo forlag
Tidsskrift
Paideia

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit