• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Artikler, rapporter, filmer / Articles, reports, movies
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elevers refleksjoner over naturvitenskapens egenart

Øyehaug, Anne Bergliot; Holt, Anne
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
ADNo.pdf (866.1Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/277788
Utgivelsesdato
2014
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikkel - fagfellevurdert vitenskapelig / Articles - peer-reviewed [3067]
Originalversjon
Øyehaug, A. B. & Holt, A. (2014). Elevers refleksjoner over naturvitenskapens egenart. Øyehaug, A. B. & Holt, A. (2014). Elevers refleksjoner over naturvitenskapens egenart. Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge, 8(1). Lokalisert på http://adno.no/index.php/adno/article/view/343  
Sammendrag
This paper reports from a study where a teacher and researchers collaborated on designing science teaching promoting scientific inquiry for a group of students (age 11 – 13). Guided by the Norwegian science curriculum, students were during a two-year intervention period regularly engaged in inquiry-based science learning. The students formed and tested hypotheses, were to various degrees engaged in developing research design and took extensively part in the evaluation of evidence. In connection with each inquiry task, students were encouraged to express their ideas about professional or formal science issues emphasized in the Norwegian science curriculum (Why do scientists form and test hypothesis? What characterizes scientific inquiry? Why do scientists compare results?). Data (video recordings of classroom instructions and interviews in addition to written tests) from four students were collected during a two year period. Results indicate that the students’ epistemological beliefs remained fairly naïve through the intervention period, in spite of intensive participation in inquiry learning. The students’ lack of epistemological development may be understood in terms of the instructional emphasis on formal epistemology, in favor of practical epistemology.
Beskrivelse
Dette er en vitenskapelig, fagfellevurdert artikkel som er publisert Open Access. Artikkelen ble opprinnelig publisert i Acta Didactica Norge, og du kan lese den ved å følge denne lenken: http://adno.no/index.php/adno/article/view/343
Utgiver
Universitetet i Oslo
Tidsskrift
Acta Didactica Norge - tidsskrift for fagdidaktisk forsknings- og utviklingsarbeid i Norge

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit