dc.contributor.author | Syversen, Therese Garshol | |
dc.contributor.author | Røed, Dag Freddy | |
dc.date.accessioned | 2021-10-04T14:34:24Z | |
dc.date.available | 2021-10-04T14:34:24Z | |
dc.date.created | 2021-03-04T19:14:58Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Norsklæreren. 2021, (1), 57-73. | en_US |
dc.identifier.issn | 0332-7264 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2787549 | |
dc.description | De vitenskapelige artiklene i Norsklæreren publiseres i open access. Artikkelen er også tilgjengelig på Norsklærerens sider: https://www.norskundervisning.no/nyheter-og-artikler/syversen-og-red-ungdom-sine-vurderingar-av-fire-diktsamlingar-skrivne-for-ungdom | en_US |
dc.description.abstract | Det finst i dag ei rekke prisar som synleggjer litteratur skriven for ungdom. Kåringar som Brageprisen, Kritikerprisen og prisane hjå Nordisk råd og Kulturdepartementet er med på å auke status og bidrar til å anerkjenne ungdomslitteratur som kunst. I dei nemnde døma er det vaksne som sit i juryen og vurderer barne- og ungdomslitteratur på vegner av målgruppa. Samtidig finst det også kåringar der ungdomen sjølv trer inn i rolla som kritikar. I både Uprisen og Ungdommens kritikerpris er det ungdom som sit i juryen og avgjer kven som får utmerkinga. Likevel blir Uprisen omtala som den einaste «reine» ungdomsprisen, og det kjem av at ungdom i Ungdommens kritikerpris vel mellom bøker som allereie er nominert av Norsk kritikerlag, altså ein vaksen-jury. I tillegg er mange av bøkene som blir vurdert til Ungdommens kritikerpris, bøker som hamnar innunder kategorien vaksenlitteratur. Dermed er Uprisen den einaste kåringa i Noreg der ungdom sjølv vurderer ungdomslitteratur, med få føringar frå vaksne. I denne artikkelen vil vi sjå nærmare på korleis ungdomsskuleelevar, via nettstaden Uprisen.no, vurderer fire diktsamlingar utgitt i 2019. For å analysere meldingane tar vi utgangspunkt i Per Thomas Andersen (1987) sine kriterium for litteraturkritikk. I tillegg nyttar vi teoretiske perspektiv frå Erik Bjerck Hagen (2004) og Cecilie Wright Lund (2000) i drøftinga. Meldingane som blir analysert, er skrivne til diktsamlingane Følg med nå (Skaug, 2019), Vind i værhanen (Andersen, 2019), Når er jeg gammel nok til å skyte faren min? (Ombustvedt & Engedal, 2019) og Kom og sett meg i orden (Bergquist, 2019). | en_US |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.subject | dikt for ungdom | en_US |
dc.subject | Uprisen | en_US |
dc.subject | ungdomslitteratur | en_US |
dc.subject | lyrikk | en_US |
dc.subject | litteraturkritikk | en_US |
dc.subject | poesi | en_US |
dc.title | «Noen er humoristiske og rørende, mens andre er irrelevante og kleine». Ungdom sine vurderingar av fire diktsamlingar skrivne for ungdom | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Litteraturvitenskapelige fag: 040 | en_US |
dc.source.pagenumber | 57-73 | en_US |
dc.source.journal | Norsklæreren | en_US |
dc.source.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1895735 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |