• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivasjon for læring

Schjørlien, Maren
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Schjoerlien.pdf (289.5Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/286000
Utgivelsesdato
2014
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Sammendrag
Norsk: Motivasjonen er en svært viktig drivkraft for elevers læring (Manger, 2012). Ofte kan man oppleve at noen elever går fortere i gang med skolearbeidet, mens andre utsetter det i det lengste. Samtidig holder noen elever ut lengre og jobber hardt for å få til en oppgave, mens andre gir opp. Spørsmålet blir da, hvorfor er det så stor forskjell mellom elevene? Hva motiverer elever, hva gjør at noen lykkes mens andre ikke gjør det? Temaet for denne oppgaven er motivasjon, og hovedfokuset ligger på «Hva motiverer elever i fjerdeklasse og hvordan kan man jobbe for å skape eller opprettholde motivasjon for læring?». Oppgaven bygges på empirisk kvalitativ forskning, fordi den tar sikte på å fange elevers meninger, oppfatninger og beskrivelser. Informantene ble hentet fra en liten skole på Østlandet. Det viser seg at elever ved fjerdeklasse lar seg motivere av aktivitet i timene, foreldres holdninger og en drøm om utdanning for å tjene gode penger.
 
English:

Motivasjonen er en svært viktig drivkraft for elevers læring (Manger, 2012). Ofte kan man oppleve at noen elever går fortere i gang med skolearbeidet, mens andre utsetter det i det lengste. Samtidig holder noen elever ut lengre og jobber hardt for å få til en oppgave, mens andre gir opp. Spørsmålet blir da, hvorfor er det så stor forskjell mellom elevene? Hva motiverer elever, hva gjør at noen lykkes mens andre ikke gjør det? Temaet for denne oppgaven er motivasjon, og hovedfokuset ligger på «Hva motiverer elever i fjerdeklasse og hvordan kan man jobbe for å skape eller opprettholde motivasjon for læring?». Oppgaven bygges på empirisk kvalitativ forskning, fordi den tar sikte på å fange elevers meninger, oppfatninger og beskrivelser. Informantene ble hentet fra en liten skole på Østlandet. Det viser seg at elever ved fjerdeklasse lar seg motivere av aktivitet i timene, foreldres holdninger og en drøm om utdanning for å tjene gode penger.
 
Beskrivelse
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit