Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStokke, Mona
dc.contributor.authorEllingsen, Winfried
dc.date.accessioned2022-09-13T13:25:05Z
dc.date.available2022-09-13T13:25:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-82-8380-368-6
dc.identifier.issn2535-5678
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3017567
dc.description© Forfatter/ Høgskolen i Innlandeten_US
dc.description.abstractHensikten med denne evalueringen er å gi Utdanningsdirektoratet et grunnlag for å vurdere videreføring av et grunnskoletilbud (trinn 1-11) etter International Baccalaureate Organization sine læreplaner som skal være tilgjengelig for alle elever i Oslo. Evalueringen omfatter et fireårig forsøksprosjekt etter opplæringsloven § 1-4 som startet i 2018 ved Manglerud skole og Blindern skole. Dersom forsøket skal gå over i en permanent offentlig ordning i Osloskolen, kreves endring i regelverket. Evalueringen konkluderer med at det synes å være behov for et engelskspråklige tilbud i grunnskolen. Oslo kommune har som Norges hovedstad et særlig behov for utenlandsk arbeidskraft. Det gjelder både for offentlige forvaltning og for nøkkelfunksjoner i privat sektor. Samtidig er det viktig å opprettholde og styrke mangfoldet i samfunneten_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Innlandeten_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien;21
dc.subjectInternational Baccalaureate Organizationen_US
dc.subjectgrunnskoleren_US
dc.subjectlæreplaneren_US
dc.subjectOsloen_US
dc.subjectIBen_US
dc.subjectengelskspråklig opplæringen_US
dc.titleEvaluering av forsøket med grunnskoletilbud etter IB-læreplaner i Oslo kommuneen_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber38, XXIXen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel