Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSuzen, Elisabeth
dc.date.accessioned2023-03-30T11:41:52Z
dc.date.available2023-03-30T11:41:52Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-82-8380-414-0
dc.identifier.issn2535-4140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3061138
dc.descriptionOppdragsgiver: Norges Trafikkskoleforbunden_US
dc.description.abstractTema for studien er hvilken betydning trafikklæreres tilstedeværelse kan ha for elevaktiviteten og elevenes opplevde læringsutbytte i de innledende og avsluttende delene av sikkerhetskurs på øvingsbane førerkortklasse B. Studien omhandler både intensjonene i opplæringen, hva som faktisk skjer og lærernes og elevenes opplevelser og erfaringer rundt dette. Studien har en kvalitativ tilnærming med intervju, spørreskjema, observasjoner og dokumentanalyse som metoder. Studien viser at trafikklærerne er delte i sine erfaringer, opplevelser og tanker knyttet til lærerens til stede værelse på innledning og avslutning av sikkerhetskurs på veg. Elevene derimot er samstemte i sine opplevelser og ønsker at lærerne skal være til stede. Erfaringene og opplevelsene blant lærerne og elevene er i fremstillingen supplert med funn fra læreplananalysen og observasjoner av undervisning. Rapporten løfter en del perspektiver og problemstillinger knyttet til dette og er tenkt som et diskusjonsgrunnlag i det videre arbeidet.en_US
dc.description.abstractAbstract: The subject of the study is what significance the presence of traffic teachers can have on student activity and the students' perceived learning outcomes in the introductory and concluding parts of a safety course drivers license category B. The study deals with both the intentions of the training, what actually happens and the teachers' and pupils' experiences around this. The study has a qualitative approach with interviews, questionnaires, observations and document analysis as methods. The study shows that the traffic teachers are divided in their experiences, experiences and thoughts related to the teacher's presence at the start and end of Safety skid pan courses. The students, on the other hand, are unanimous in their experiences and want the teachers to be present. The experiences of the teachers and students are supplemented in the presentation with findings from the curriculum analysis and observations of teaching. The report raises a number of perspectives and issues related to this and is intended as a basis for discussion in further work.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Innlandeten_US
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport;17/2023
dc.relation.ispartofseriesCommissioned report;17/2023
dc.subjectelevaktiviteten_US
dc.subjecttrafikkopplæringen_US
dc.subjectlæringsutbytteen_US
dc.subjectactive learningen_US
dc.subjectdriver educationen_US
dc.subjectlearning outcomeen_US
dc.title«Jeg og du og vi to!» En kvalitativ studie av lærernes tilstedeværelse og elevenes opplevde læringsutbytte ved innledning og avslutning av Sikkerhetskurs på øvingsbane, førerkortklasse Ben_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Elisabeth Suzen/Høgskolen i Innlandet, 2023en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber56en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel