Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHåland, Kjersti Sørmoen
dc.contributor.authorLøken, Gro Helstad
dc.contributor.authorHolth, Anne Cathrine
dc.contributor.authorMerkelbach, Friederike
dc.contributor.authorNordahl, Sigrid Øyen
dc.date.accessioned2024-02-20T10:19:32Z
dc.date.available2024-02-20T10:19:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.isbn978-82-8380-476-8
dc.identifier.issn2535-4140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3118616
dc.description.abstractHøsten 2018 inngikk Senter for praksisrettet utdanningsforskning, SePU, et samarbeid med kommunene Alstahaug, Leirfjord, Lurøy og Træna om forsknings- og forbedringsprosjektet God opplæring for alle. Samarbeidet om dette prosjektet hadde en varighet på 5 år og ble avsluttet våren 2023. Vi har forsøkt gjennom denne rapporten å drøfte og belyse ulike perspektiver knyttet til målene for God opplæring for alle, om at alle skal oppleve å være inkludert i fellesskapet og få utnyttet sitt potensiale for utvikling og læring. Når inkludering forstås som en grunnleggende tenke- og handlemåte, som skal prege alle valg som gjøres i barnehage og skole (Nordahl m.fl., 2018), er inkludering ikke noe man kan sjekke ut for endelig måloppnåelse. Inkludering skal prege alt vi gjør hver dag i møte med barna og elevene. Det er særlig fire funn vi vil løfte fram som høydepunkter: • Barnehageresultatene viser stor framgang på nesten samtlige områder i spørreundersøkelsen, fra T1 til T3. • Det er mye felles kompetanse og holdninger som er utviklet gjennom disse 5 årene på tvers av kommuner, barnehager, skoler og mellom ansatte. • Lærerne opplever samarbeidet med PPT Ytre Helgeland svært godt, og det har vært en positiv økning og svært god skåre hele veien fra T1 til T3. • Foreldrene viser økt tilfredshet når det gjelder dialog og involvering i både barnehage og skole fra T1 til T3.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Innlandeten_US
dc.relation.ispartofseriesOppdragsrapport;6/2024
dc.titleGod opplæring for alle. Kvalitetsutvikling i Ytre Helgeland. Sluttrapport 2018-2023.en_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.rights.holder© Høgskolen i Innlandet, 2024en_US
dc.source.pagenumber199en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel