Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorVikane, Britt
dc.date.accessioned2024-07-09T16:10:43Z
dc.date.available2024-07-09T16:10:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.inn:inspera:229915650:82909722
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3139455
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSamandrag Intensjonen med karriererettleiing er å hjelpe menneske å ta gode og trygge val om utdanning og arbeid. Vi lever i ei tid prega av store omskiftingar i samfunnet og eit uføreseieleg arbeidsliv, der menneske sine behov for støtte og rettleiing i møte med karriererelaterte utfordringar endrar seg deretter. Det er høge krav til omstilling, og ein ser at karriererettleiing blir endå viktigare der vi ser ein aukande grad av utanforskap frå utdanning og arbeid. Eg har gjennomført ein kvalitativ studie, der eg gjennom ein tradisjonelt litteraturstudie og tematisk analyse av eit utval forskingsartiklar, ynskjer å svare på problemstillinga; korleis kan karriererettleiing for vaksne, nybusette innvandrarar med fluktbakgrunn, bidra til sosial rettferd. Funn gjennom tematiske analyse er knytt til sentrale teoretiske perspektiv i oppgåva. Funn i litteraturen er; Karriererettleiing for flyktningar, kan støtte ei gruppe menneske, uavhengig bakgrunn med å vera eit bidrag til å redusere forskjellar i korleis ein lykkast i val av karriere. Viktige faktorar og føresetnader her er fleirkulturell kompetanse og kultursensitivitet, samt viktigheita av godt samarbeid og samhandling mellom involverte aktørar. Andre funn er karriererettleiar si haldning tilnærming i karriererettleiingssituasjonen, der ein vektlegg forståing for menneskemøte gjennom ein konstruktivistisk tilnærming og metodikk, med søkelys på karrierestyrking og autonomi. Narrativ karriererettleiing er nemnt i fleire av artiklane, som eit døme. Sultana som refererer til ideen om sosial rettferd som likeverdige moglegheiter for alle menneske i samfunnet, der målet er å kjempe for å redusere ulikheiter basert kulturelle og sosiale forhold. Sultana meiner det er viktig utvikle ein kulturorientert tilpassa karriererettleiingspraksis, og vi som karriererettleiar må vera bevisst på og handtere visse fallgruver i karriererettleiingspraksisen, som kan vera eit hinder for likeverdig ein karriererettleiingspraksis. I Arulmani sitt overordna og universelle perspektiv er det enkelte individ sitt ønskje om å ha eit godt liv og det er noko som bind oss saman. Han utforskar korleis samfunnsmessige faktorar påverkar karriereval og moglegheiter for individet, og har utvikla verktøyet « Career beliefs» for støtte i fleirkulturell karriereutvikling, med søkelys på individet sine verdiar og haldningar. Hooley et.al. har med sin teori og tilnærmingsmetodikk, «Five signposts» eller «Peilemerke» bidratt med innsikt i korleis karriererettleiing kan vera eit viktig verktøy og mekanisme for å adressere skilnader og fremje sosial rettferd og inkludering. Som karriererettleiar er vårt samfunnsoppdraget å bidra i intergreringsprosessen, der vi gjennom læring og samhandling skal bidra til innsikt i kva for faktorar som har betydning for livsmeistring og karriereval, førebu vegsøkjarar på deltaking i arbeidslivet, samt moglegheiter til å utvikle eit positivt sjølvbilete og trygg identitet. Alt dette som er så viktig for å førebyggje utanforskap i samfunnet.
dc.description.abstractAbstract The intention of career guidance is to help people make good and safe choices about education and work. We live in a time marked by major changes in society an unpredictable working life, where people`s needs for support and guidance in the face of career -related challenges change accordingly. There are high demands for adjustment and one can see that career guidance is becoming even more important where we see an increasing degree of exclusion from education and work. I have conducted a qualitative study, in which I use traditional literature study and thematic analysis of selected research articles, to answer the research question; how can career guidance for adult, newly settled immigrants with refugee background contribute to social justice? Findings through thematic analysis are linked to key theoretical perspectives in the thesis. Findings in the literature are; Career guidance for refugees can support a group of people, regardless of background, by contribute to reducing differences in how one succeed in choosing a career. Important factors and conditions here are multicultural competence and cultural sensitivity, as well as the importance of good cooperation and interaction between the participants involved. Other findings are the career counsellor`s attitude approach in the career counselling situation where an emphasis is placed on understanding human encounters through a constructive approach and methodology, with a focus on career strengthening and autonomy. Narrative career guidance is mentioned in the articles, as an example. Sultana who refers to the idea of social justice as equal opportunities for all humans in society where the goal is to fight to reduce inequalities based on cultural and social conditions. He believes it is important to develop a culturally oriented and adapted career guidance practice, where we as career counsellor must be aware of and handle certain pitfalls in career guidance practice, which can be obstacle to equal career guidance. In Arulmani‘s overall and universal perspective the individua‘s desire to have a good life is something that binds us together. He explores how societal factors affect career choices and opportunities for the individual, and has developed the tool “Career beliefs” for support in multicultural career development, focus on the individual‘s values and attitude. Hooley et.al. with its theory and approach methodology, “Five signposts”or “Peilemerke” has contributed insight into how career guidance can be an important tool and mechanism for addressing differences and promoting social justice and inclusion. As career guidance counsellors, our social mission is to contribute to the integration process, where we through learning and interaction will contribute to insight into what factors are important for life skills and career choice, preparing seekers for participation in working life, as well as opportunities to develop a positive self – image and secure identity. All this is so important for preventing exclusion in society.
dc.languagenno
dc.publisherInland Norway University
dc.titleKorleis kan karriererettleiing, for vaksne nybusette innvandrarar med fluktbakgrunn, bidra til sosial rettferd?
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel