• Anerkjennelse i en standardisert verden 

      Solrud, Petter (Master thesis, 2020)
      Norsk: I denne masteroppgaven i tilpasset opplæring har jeg anvendt Axel Honneths sosial filosofi og kritiske teori for å tilnærme meg to fenomener, anerkjennelse og kartlegging. Formålet med oppgaven har vært å løfte ...
    • Barns integritet og kartlegging. 

      Husås, Anita Renee Efraimsen (Bachelor thesis, 2017)
      Norsk: I denne bacheloroppgaven tar jeg opp temaet barns integritet og kartlegging, der jeg har valgt å fokusere på barna i kartleggingssituasjonen. For å finne ut av min problemstilling: Hvordan kan barnehagelæreren bruke ...
    • Baseline: «Framtida er nå»: Kartlegging av ledernes oppgaver og tidsbruk i Stange kommunes barnehager og skoler 

      Berg, Bjørn; Knudsmoen, Hege (Oppdragsrapport;7/2012, Research report, 2012)
      Norsk: Denne baselinerapporten for Stangeprosjektet «Framtida er nå» er gjennomført for å kartlegge omfang og typer av ledelsesoppgaver som lederne i kommunen bruker tid på i dag. Senter for praksisrettet utdanningsforskning ...
    • Elever i og fra små og store skoler : presentasjon av kartleggingsresultater i en kommune 

      Nordahl, Thomas (Rapport, Research report, 2007)
      Norsk: Denne rapporten bygger på en kartleggingsundersøkelse blant 9600 elever i grunnskolen. Her har vi analysert elever fra fire små bygdeskoler i en kommune og senere identifisert elever fra disse små skolene når de ...
    • Infodemi og pandemisk risikopersepsjon 

      Krumsvik, Rune Johan; Skaar, Øystein Olav (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Subkulturer som finner fellesskap gjennom konspirasjonsteorier, kan forklare noe av den pågående vaksinemotstanden internasjonalt. For fremtidig kriseberedskap blir det viktig å kartlegge hvordan digitalt utenforskap spiller ...
    • Kartlegging av idrettens betydning i Innlandet 

      Malasevska, Iveta (Oppdragsrapport;3/2024, Research report, 2024)
      Formålet med denne kartleggingen er å gi en omfattende oversikt over idrettens betydning i Innlandet ved å sammenstille informasjon fra allerede eksisterende datakilder. Dette notatet bygger på tilgjengelige offentlige ...
    • Kartlegging som en ressurs for elever med lese- og skrivevansker - En kvalitativ studie på mellomtrinnet 

      Johansen, Nina (Master thesis, 2015)
      Norsk: Denne studien tar utgangspunkt i mine egne erfaringer som faglærer, kontaktlærer, spesialpedagog og særskilt norskopplæringslærer. Mine erfaringer ser jeg i samsvar med et økende krav om at stadig mer av lærerens ...
    • Kvalitetsutvikling i Ytre Helgeland: Tilstandsrapport for kommunene Alstahaug, Leirfjord, Lurøy og Træna 

      Stranger-Johannessen, Espen; Berg, Bjørn; Håland, Kjersti Sørmoen; Nystuen, Venke; Løken, Gro (Skriftserien;18/2019, Research report, 2019)
      Rapporten er skrevet på oppdrag fra kommunene Alstahaug, Leirfjord, Lurøy og Træna i Ytre Helgeland, og utgangspunktet er et forsknings- og kvalitetsutviklingsprosjektet God opplæring for alle i de fire kommunene. Rapporten ...
    • Medarbeiderundersøkelser - pliktløp, nyttig lederverktøy eller rasjonalisert myte? Et casestudie av medarbeiderundersøkelsen i Oslo kommune 

      Johansen, Martin Kristoffer (Master thesis, 2016)
      Tema for denne avhandlingen er å utforske om medarbeiderundersøkelser som kartleggingsverktøy er et pliktløp, eller et nyttig verktøy for ledere. Det er tatt utgangspunkt i gjennomføringen av en slik undersøkelse i Oslo ...
    • Når hvert minutt teller 

      Sørlie, Tea Marie; Hansen, Maren (Bachelor thesis, 2018)
      Hensikt: Hensikten med oppgaven var å undersøke hvordan sykepleieren ved å ta i bruk alle sine ansvar- og funksjonsområder kan bidra til å sikre at tidlig tegn på sepsis blir oppdaget hos eldre pasienter som bor ...
    • Tidlig identifisering av Sepsis 

      Mathisen, Christoffer Hagen; Bakke, Stian (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: «Hvordan kan sykepleiere tidlig identifisere sepsis hos pasienter på sengepost i somatisk sykehus». Metode: Litteraturstudie. Drøfting: I oppgaven drøftes det i hovedsak hvordan sykepleiere kan oppdage ...
    • Tilstrekkelige ferdigheter i norsk? Kartlegging av minoritetsspråklige skolebegynneres språkferdigheter 

      Randen, Gunhild Tveit (Doctoral thesis, 2014)
      The goal of this study is to investigate the language proficiency of five L1 Russian-speaking first-grade students learning Norwegian as a second language in school, and the use of different forms of assessment. I also ...
    • Vurdering av minoritetselevers språkferdigheter i grunnskolen. 

      Randen, Gunhild Tveit (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Vurdering, testing og kartlegging er et omdiskutert tema i norsk skolepolitikk, og minoritetsspråklige elevers resultater på ulike typer vurderinger får mye oppmerksomhet. Denne artikkelen gir en oversikt over forskningen på ...