• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på forfatter 
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
  •   Hjem
  • Blar i på forfatter
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Brage INN på forfatter "Alstad, Gunhild Tomter"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-9 av 9

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Barnehagen som læringsarena for gryende flerspråklighet – en oversikt over forskning 1985–2015 

      Alstad, Gunhild Tomter (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Denne artikkelen gir et innblikk i hovedlinjer i barnehageforskning som omfatter barns vilkår for andrespråksutvikling, morsmålsutvikling og gryende flerspråklighet i barnehager i Norge. Jeg analyserer vitenskapelige bidrag ...
    • Barnehagen som språklæringsarena. En kasusstudie av tre barnehagelæreres andrespråksdidaktiske praksiser. 

      Alstad, Gunhild Tomter (Doctoral thesis, 2013)
      Norsk: I denne kvalitativt orienterte kasusstudien utforskes kjennetegn ved tre norske barnehagelæreres andrespråksdidaktiske praksiser. Andrespråksdidaktiske praksiser forstås i tråd med sosiokulturelle teorier som ...
    • Conference handbook: 12th International Conference: Association for Language Awareness (ALA) Hamar, Norway, July 1–4, 2014 

      Kulbrandstad, Lars Anders; Alstad, Gunhild Tomter; Hagen, Karianne (Book; Conference object, 2014)
      Norsk: Den tolvte internasjonale forskningskonferansen om språkbevissthet ble arrangert ved Høgskolen i Hedmark 1.-4. juli 2014. Dette er sammendrag av innleggene ved konferansen og konferansens program.
    • Den femte forskningskonferansen om norsk som andrespråk: Sammendrag av konferanseinnlegg og program 

      Alstad, Gunhild Tomter; Kulbrandstad, Lars Anders (Rapport;2/2012, Research report, 2012)
      Norsk: Den femte forskningskonferansen om norsk som andrespråk ble arrangert ved Høgskolen i Hedmark 18.–19. oktober 2012. Dette er sammendrag av innleggene ved konferansen og konferansens program.
    • Forståelser av og begrunnelser for barnelitteratur. En studie av litteraturdidaktikkens identiteter i rammeplaner for barnehage og barnehagelærerutdanning 

      Syversen, Therese Garshol; Alstad, Gunhild Tomter (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Denne studien undersøker litteraturdidaktikkens identiteter i rammeplaner for barnehage og barnehagelærerutdanning, med vekt på det som kan betegnes som litteraturdidaktikkens «hva» (hva er barnelitteratur?) og «hvorfor» ...
    • Language orientations in early childhood education policy in Finland and Norway 

      Alstad, Gunhild Tomter; Sopanen, Pauliina (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      This article investigates the language orientations in education policy documents for early childhood education and care (ECEC) in Finland and Norway. Finland, an officially bilingual country, and Norway, a predominantly ...
    • Læreroppfatninger om endring. En studie av barnehagelæreres perspektiver på språkdidaktisk utviklingsarbeid 

      Alstad, Gunhild Tomter; Randen, Gunhild Tveit; Aasen, Solveig Fredriksen (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      I denne artikkelen undersøkes og drøftes barnehagelæreres perspektiver på språkdidaktisk utviklingsarbeid. Artikkelen presenterer funn fra en kvalitativ kasusstudie av tre erfarne barnehagelærere. Analysen av intervjudata ...
    • Med forskningsetiske briller på – en drøfting av dilemma i forskning som involverer gryende flerspråklige barnehagebarn 

      Alstad, Gunhild Tomter (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      I artikkelen diskuteres noen sentrale forskningsetiske forhold som kan aktualiseres når gryende flerspråklige barn er involvert i forskning. Formålet med artikkelen er å løfte fram diskusjonene rundt hva slags implikasjoner ...
    • «Om vi skulle starte et forsøks- og utviklings- arbeid på området barnehagevirksomhet og førskolelærerutdanning, hvilke tema ville det være viktig å arbeide med?» Om framveksten av fou ved førskolelærerutdanninga på Hamar 1971–2017. 

      Alstad, Gunhild Tomter; Sand, Sigrun (Chapter; Peer reviewed, 2017)
      Etter etableringa av førskolelærerutdanninga1 på Hamar i 1971 har utdanninga endret seg mye, både gjennom lokale forhold og ut fra nasjonale krav til endringer. Et kjennetegn ved profesjonsutdanninger er integrering av ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit