• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Brage INN by Author "Dyndahl, Petter"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 23

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Academisation as activism? Some paradoxes 

      Dyndahl, Petter (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      In this article, I will discuss how activism in higher music education might appear as ambiguous or even paradoxical. This is due to activism being likely to be associated with a critical attitude towards established ...
    • Barnemarked og musikkindustri: Noen aspekter på barnekultur, musikk og massemedier, med hovedvekt på fonogrammer for barn 

      Dyndahl, Petter (Master thesis, 1986)
    • Cultural omnivorousness and musical gentrification. An outline of a sociological framework and its applications for music education research 

      Dyndahl, Petter; Karlsen, Sidsel; Skårberg, Odd; Nielsen, Siw Graabræk (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      In this article, we aim to develop a theoretical model to understand what we refer to as ‘musical gentrification’ and to explore how this model might be applied to and inform music education research. We start from a ...
    • Decades of recorded music for children. Norwegian children’s phonograms from World War II to the present 

      Dyndahl, Petter; Vestad, Ingeborg Lunde (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      This article presents a study of Norwegian-recorded music for children from World War II to the present, combining a historical perspective with an ethnographic approach. The underlying research has employed both quantitative ...
    • Dekonstruksjon av/og/eller/i musikkpedagogisk forskning: Noen sentrale perspektiver 

      Dyndahl, Petter (NMH-publikasjoner;2006:1, Chapter, 2006)
    • Et forsøk på å forstå komponisters bruk av informasjonsteknologi i et relasjonelt didaktisk perspektiv 

      Dyndahl, Petter (NMH-Publikasjoner;1995:2, Chapter, 1995)
    • Exploring the Sociology of Music Education 

      Dyndahl, Petter; Karlsen, Sidsel; Wright, Ruth (Journal article; Peer reviewed, 2014)
    • Fagdidaktikk som et estetisk/funksjonelt felt: Et bidrag til de/rekonstruksjon av musikkundervisningens didaktiske identitet 

      Dyndahl, Petter (Chapter, 2008)
    • Hypertekst og musikalsk spatio-temporalitet 

      Dyndahl, Petter (Chapter, 2005)
    • Kan miditeknologi gjøre musikkundervisningen bedre? 

      Dyndahl, Petter (Journal article, 1995)
    • Kultur- og språkfagenes didaktikk. Sammendrag av konferanseinnlegg og program 

      Dyndahl, Petter; Rustad, Hans Kristian (Høgskolen i Hedmark - Notat;08/2004, Working paper, 2004)
      Konferansen Kultur- og språkfagenes didaktikk arrangeres ved Høgskolen i Hedmark 22. og 23. november 2004. Arrangører er Høgskolen i Hedmarks innsatsområde Arena for kultur- og språkfag. Dette er sammendrag av innleggene ...
    • Kulturens Xerox-grad eller remixet autentisitet?: Gjenbruk og originalitet i hiphop og samplingkultur 

      Dyndahl, Petter (Chapter, 2005)
    • Kunstfag mellom selvuttrykk og dannelse 

      Dyndahl, Petter; Varkøy, Øivind (Chapter, 1992)
    • Music didactics as a multifaceted field of cultural didactic studies 

      Dyndahl, Petter; Ellefsen, Live Weider (NMH-publikasjoner;2009:8, Chapter, 2009)
      The purpose of this article is to explore how perspectives from cultural studies and post-structural theory can inform music education research, more particularly didactic aspects of teaching and learning music, and ...
    • Musikk, identitet og makt - Autoetnografisk blikk på lærerutdanningsfaget musikk i Hamar 

      Dyndahl, Petter (Chapter; Peer reviewed, 2017)
    • Musikk/teknologi/didaktikk: Om digitalisert musikkundervisning, dens diskursivitet og (selv)ironi 

      Dyndahl, Petter (Acta humaniora;152, Doctoral thesis, 2002)
    • Musikkteknologi, kunnskapsteori og pedagogisk ironi 

      Dyndahl, Petter (NMH-publikasjoner;2004:3, Chapter, 2004)
    • Musikkundervisning i en flerkulturell situasjon 

      Dyndahl, Petter (Journal article, 1994)
      Forfatteren presenterer her mulige premisser for en didaktisk og demokratisk diskusjon omkring hva slags innhold musikkfaget skal ha i dag. Dyndahl tar utgangspunkt i det faktum at vi er en flerkulturell nasjon, enten vi ...
    • Norsk hiphop i verden: Om konstruksjon av glokal identitet i hiphop og rap 

      Dyndahl, Petter (Chapter, 2008)
    • Ny musikkteknologi: Økte musikkpedagogiske muligheter eller keiserens nye SCSI-emulator? 

      Dyndahl, Petter (Journal article, 1993)

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit