Browsing Brage INN by Author "Dyndahl, Petter"
Now showing items 1-20 of 24
-
Academisation as activism? Some paradoxes
Dyndahl, Petter (Journal article; Peer reviewed, 2015)In this article, I will discuss how activism in higher music education might appear as ambiguous or even paradoxical. This is due to activism being likely to be associated with a critical attitude towards established ... -
Barnemarked og musikkindustri: Noen aspekter på barnekultur, musikk og massemedier, med hovedvekt på fonogrammer for barn
Dyndahl, Petter (Master thesis, 1986) -
Cultural omnivorousness and musical gentrification. An outline of a sociological framework and its applications for music education research
Dyndahl, Petter; Karlsen, Sidsel; Skårberg, Odd; Nielsen, Siw Graabræk (Journal article; Peer reviewed, 2014)In this article, we aim to develop a theoretical model to understand what we refer to as ‘musical gentrification’ and to explore how this model might be applied to and inform music education research. We start from a ... -
Decades of recorded music for children. Norwegian children’s phonograms from World War II to the present
Dyndahl, Petter; Vestad, Ingeborg Lunde (Journal article; Peer reviewed, 2017)This article presents a study of Norwegian-recorded music for children from World War II to the present, combining a historical perspective with an ethnographic approach. The underlying research has employed both quantitative ... -
Dekonstruksjon av/og/eller/i musikkpedagogisk forskning: Noen sentrale perspektiver
Dyndahl, Petter (NMH-publikasjoner;2006:1, Chapter, 2006) -
Do we all have to be ‘leftists’? A dialogue about antagonism and agonism in music education research
Varkøy, Øivind; Dyndahl, Petter (Peer reviewed; Journal article, 2022)In this article, the tension between diversity and uniformity in our music education research communities is discussed as it relates to Thomas Piketty’s research on elites and shifting political leanings, Francis Fukuyama’s ... -
Et forsøk på å forstå komponisters bruk av informasjonsteknologi i et relasjonelt didaktisk perspektiv
Dyndahl, Petter (NMH-Publikasjoner;1995:2, Chapter, 1995) -
Exploring the Sociology of Music Education
Dyndahl, Petter; Karlsen, Sidsel; Wright, Ruth (Journal article; Peer reviewed, 2014) -
Fagdidaktikk som et estetisk/funksjonelt felt: Et bidrag til de/rekonstruksjon av musikkundervisningens didaktiske identitet
Dyndahl, Petter (Chapter, 2008) -
Hypertekst og musikalsk spatio-temporalitet
Dyndahl, Petter (Chapter, 2005) -
Kan miditeknologi gjøre musikkundervisningen bedre?
Dyndahl, Petter (Journal article, 1995) -
Kultur- og språkfagenes didaktikk. Sammendrag av konferanseinnlegg og program
Dyndahl, Petter; Rustad, Hans Kristian (Høgskolen i Hedmark - Notat;08/2004, Working paper, 2004)Konferansen Kultur- og språkfagenes didaktikk arrangeres ved Høgskolen i Hedmark 22. og 23. november 2004. Arrangører er Høgskolen i Hedmarks innsatsområde Arena for kultur- og språkfag. Dette er sammendrag av innleggene ... -
Kulturens Xerox-grad eller remixet autentisitet?: Gjenbruk og originalitet i hiphop og samplingkultur
Dyndahl, Petter (Chapter, 2005) -
Kunstfag mellom selvuttrykk og dannelse
Dyndahl, Petter; Varkøy, Øivind (Chapter, 1992) -
Music didactics as a multifaceted field of cultural didactic studies
Dyndahl, Petter; Ellefsen, Live Weider (NMH-publikasjoner;2009:8, Chapter, 2009)The purpose of this article is to explore how perspectives from cultural studies and post-structural theory can inform music education research, more particularly didactic aspects of teaching and learning music, and ... -
Musikk, identitet og makt - Autoetnografisk blikk på lærerutdanningsfaget musikk i Hamar
Dyndahl, Petter (Chapter; Peer reviewed, 2017) -
Musikk/teknologi/didaktikk: Om digitalisert musikkundervisning, dens diskursivitet og (selv)ironi
Dyndahl, Petter (Acta humaniora;152, Doctoral thesis, 2002) -
Musikkteknologi, kunnskapsteori og pedagogisk ironi
Dyndahl, Petter (NMH-publikasjoner;2004:3, Chapter, 2004) -
Musikkundervisning i en flerkulturell situasjon
Dyndahl, Petter (Journal article, 1994)Forfatteren presenterer her mulige premisser for en didaktisk og demokratisk diskusjon omkring hva slags innhold musikkfaget skal ha i dag. Dyndahl tar utgangspunkt i det faktum at vi er en flerkulturell nasjon, enten vi ... -
Norsk hiphop i verden: Om konstruksjon av glokal identitet i hiphop og rap
Dyndahl, Petter (Chapter, 2008)