• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Brage INN by Author "Somby, Hege Merete"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-6 of 6

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Defectology and inclusion 

      Vik, Stine; Somby, Hege Merete (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      In this article we claimed that the conception and rhetoric Vygotsky questioned in his works on De-fectology still are relevant today in the age of inclusive education. The educational system in several western countries ...
    • Exploring the pedagogical potential of virtual reality simulations for pre-service teachers from a Vygotskyan perspective.  

      Faldet, Ann-Cathrin; Skrefsrud, Thor André; Somby, Hege Merete (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      This paper discusses the pedagogical potential of a flipped classroom practice in which advanced virtual reality simulations are used to place pre-service teachers in work-related situations, such as a home-school ...
    • Læreres pedagogiske organisering av elevbedrift for elever med særlige behov 

      Somby, Hege Merete (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Elevbedriftsmetodikk ser ut til å sammenfalle med gunstige læringsbetingelser for elever med særlige behov. Elevbedrifter i ungdomsskolen er pedagogiske opplegg der elevgrupper starter opp, driver og avvikler en bedrift, ...
    • Stille og snille? En kvantitativ analyse av skolesituasjonen til elever med innagerende atferd 

      Somby, Hege Merete (Master thesis, 2009)
      Norsk: Tema for denne masteroppgaven er innagerende atferd og hvordan dette viser seg i skolen. Atferdsvansker ser ut til å ha en stadig aktualitet i skolen, men denne går ofte i retning av forhold som forstyrrer undervisningen ...
    • «Vi gjør noe med … eller hva skal jeg si da? Vi gjør noe anna!» : Elevbedrift som inkluderende arbeidsmåte for elever med særlige behov 

      Somby, Hege Merete (Doktoravhandlinger ved Høgskolen i Lillehammer;11, Doctoral thesis, 2017)
      Tema for denne avhandlingen er entreprenørskap i den norske grunnopplæringen og i hvilken grad elevbedrift som arbeidsmetode kan ha betydning for læringsutbyttet for elever med særlige behov innenfor en inkluderende ...
    • Å spille sammen og bruke seg selv: elever med særlige behov og opplevelse av inkludering i Ungdomsbedrift 

      Schofield, Daniel; Valle, Ruth Ida; Somby, Hege Merete (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Artikkelen diskuterer potensialet til Ungdomsbedrift (UB) som læringsaktivitet for elever med særlige behov. Studien bygger på dybdeintervjuer med to elever med særlige behov, som begge har deltatt i UB i skolesammenheng. ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit