Blar i Master i tilpasset opplæring / Master of adaptive education heltid M2TOH på emneord "barnehage"
Viser treff 1-6 av 6
-
Assistentenes opplevelse av egen rolle i språkarbeidet i barnehagen. En kvalitativ undersøkelse.
(Master thesis, 2017)Norsk: Denne masteroppgaven handler om hvordan de ufaglærte assistentene i barnehagen ser på sin egen rolle i arbeid med språk som satsningsområde. Bakgrunnen for min oppgave er at assistentenes rolle i barnehagen i liten ... -
"...å få det naturlig inn..." : hvordan er profesjonsutøveres intensjoner om og forutsetninger for en ressursorientert tilnærming til språklig mangfold i barnehagen?
(Master thesis, 2012)Norsk: ”… å få det naturlig inn” er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Hedmark. Bakgrunnen for studien er styringsdokumenter og sentrale politiske tiltak sin vektlegging av barnehagens betydning for ... -
Barnehagens arbeid med trygghet i tilvenningsperioden. En kvalitativ studie om barns tilknytning.
(Master thesis, 2017)Norsk: Dette forskningsprosjektet er en avsluttende masteroppgave i emnet tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet. Vi er to studenter som samarbeider om forskningsprosjektet. Dette forskningsprosjektet er et ... -
«Hva gjør det med livet til et lite menneske som starter livet sitt med og ikke bli sett, eller tatt hånd om når det gir uttrykk for en sterk følelse?» En undersøkelse om kvalitet rundt oppstart i barnehagen for ettåringene.
(Master thesis, 2016)Norsk: Tema for oppgaven er «kvalitet for ettåringene rundt oppstart i barnehagen». For å utforske temaet har jeg valgt disse tre forskningspørsmålene: 1. Hvordan opplever foreldre og pedagogiske ledere oppstarten for ... -
Hvordan kan barnehageassistenters kompetanseheving forstås - sett ut fra et konkret kompetansehevingstiltak?
(Master thesis, 2017)Norsk: Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring. Oppgavens problemstilling er: Hvordan kan barnehageassistenters kompetanseheving forstås - sett ut fra et konkret kompetansehevingstiltak. Bakgrunnen for studien er ... -
Systemorientert endringsarbeid - å sikre en god pedagogisk praksis i barnehage og skole.
(Master thesis, 2017)Norsk: Temaet for denne masteroppgaven er «Forbedret praksis». «Forbedret praksis» - er et systemorientert endringsarbeid for utviklingen av pedagogenes praksis i barnehage og skole. Metoden er utviklet av Pedagogisk/psykologisk ...