Browsing Master i tilpasset opplæring / Master of adaptive education heltid M2TOH by Subject "inkludering"
Now showing items 1-8 of 8
-
«Alle skal med!.. På en måte» En kvalitativ intervjuundersøkelse av firelæreresforståelse og opplevelse av inkludering
(Master thesis, 2018)Norsk: Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet. Problemstillingen lyder slik: Hvilke tanker og refleksjoner gjør lærerne seg om inkludering i skolen og hvordan opplever arbeidet med ... -
Eit inkluderande læringsmiljø for elevar med vedtak om spesialundervisning
(Master thesis, 2018)Norsk: Denne studien har undersøkt korleis elevar med vedtak om spesialundervisning blir inkludert i opplæringa. Den har teke utgangspunkt i kva kontaktlærarar og spesialpedagogar vektlegg i sitt arbeid med inkludering, ... -
Inkluderende strategier i undervisningen
(Master thesis, 2019)Norsk: Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet. Gjennom forskningsarbeidet har jeg ønsket å få et større innblikk i hva inkluderende strategier er, og se hvilke erfaringer lærere i ... -
Inkludering av minoritetsspråklige barn i barnehagen. En studie av montessoripedagogers refleksjoner om barns språkutvikling og andrespråktilegnelse.
(Master thesis, 2017)Norsk: Dette er en mastergradsoppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Hedmark, 2017. Oppgaven er en kvalitativ studie av montessoripedagogers tilnærming til minoritetsspråklige barns andrespråk, og problemstillingen ... -
Kan spesialundervisning bidra til økt inkludering? En kvantitativ studie med fokus på inkluderende spesialundervisning.
(Master thesis, 2017)English: The topic of the present thesis is inclusive special education, and the question is whether pupils with general learning difficulties experience social and academic inclusion. The voice of the pupils is important ... -
Lærere arbeider med inkludering - En empirisk undersøkelse av hvordan lærere arbeider med inkludering sett i lys av et sosiokulturelt perspektiv.
(Master thesis, 2016)Norsk: Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Hedmark. Gjennom forskningsarbeidet har jeg ønsket å finne ut hva lærerne selv vektlegger i sitt arbeid med inkludering, og se hvordan en sosiokulturell ... -
Skoler med en inkluderende praksis gir alle elever en mulighet til å lykkes i sine ordinære klasser. En kvalitativ studie rettet mot inkluderende praksis og utviklingsarbeid.
(Master thesis, 2018)Norsk: Dette er en masteroppgave i tilpasset opplæring ved Høgskolen i Innlandet. Det er en kvalitativ undersøkelse der jeg ønsker å finne ut hva som er viktige forutsetninger for at lærere, gjennom et utviklingsarbeid ... -
«Vi vurderer hele tiden hvor elevene vil ha best utbytte av å være, både faglig og sosialt». En casestudie av tre læreres samarbeid om inkluderingen av nyankomne elever i en mottaksklasse.
(Master thesis, 2017)Norsk: Opplæringslovens §2-8 åpner opp for organisering av særskilt språkopplæring i egne klasser, såkalte mottaksklasser, som et innføringstilbud til nyankomne elever. Tidligere forskning viser til positive sider ved en ...