Blar i Master i tilpasset opplæring / Master of adaptive education heltid M2TOH på emneord "ungdomsskolen"
Viser treff 1-5 av 5
-
Betydningen av alternative ungdomsskoler for elevers mestring. I hvilken grad og på hvilken måte kan en alternativ ungdomsskole påvirke elevers opplevelse av mestring.
(Master thesis, 2016)Norsk: Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke hvilken grad og påvirkning en alternativ ungdomsskole har for mestring, hos elever som er tilknyttet et heltids tilbud. Mine undersøkelser er gjort ved en skole på ... -
Elevers opplevelse av vurdering med karakter. ”Karakterer gjør ting mer seriøst, det er som en dom”.
(Master thesis, 2019)Norsk: Elever som begynner på ungdomsskolen er veldig opptatt av hva som blir annerledes fra tidligere, og da kommer bruken av karakterer opp som en markant endring. I ungdomsskolen opplever man til stadighet hvor opptatt ... -
«Gym er fortsatt gøy, men ikke YES»: En kvalitativ undersøkelse om hvordan 9. klassinger opplever kroppsøving nå sammenlignet med på barnetrinnet
(Master thesis, 2019)Norsk: Denne kvalitative studien har tatt for seg hvordan motivasjonen til kroppsøving endrer seg fra barne- til ungdomsskolen. Resultatene av besvarelsene fra åtte elever på 9. trinn, viser at kroppsøving i barneskolen ... -
Motivasjon i skolen. Ungdomsskoleelevers fortellinger om motivasjon.
(Master thesis, 2014)Norsk: Min masteroppgave handler om motivasjon, og tittelen er motivasjon og læring. Oppgaven er en empirisk undersøkelse av fire ungdomsskoleelever. Bakgrunnen for oppgaven er blant annet at forskning viser at elever ... -
Vurderingskulturen i en ungdomsskole med fokus på tilbakemeldingspraksis i norskfaget . Hvordan kan skolen utvikle bedre vurderingskultur for å oppnå mer optimal læring?
(Master thesis, 2015)Norsk: Formålet med oppgaven er å beskrive lærernes tilbakemeldingspraksis i norskfaget i en ungdomsskole for å kunne finne mulig forbedringspotensial i tilbakemeldingspraksisen til lærerne, som kan styrke vurderingskulturen ...