Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEngebretsen, Lars Christian
dc.date.accessioned2013-07-12T11:01:03Z
dc.date.available2013-07-12T11:01:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132857
dc.descriptionBacheloroppgave folkehelse, 2013no_NO
dc.description.abstractForfatter: Lars Christian Engebretsen Oppgavens tittel: Motivasjon og elevmedvirkning i kroppsøving Problemstilling: Hvordan er holdningen blant 10. klasseelever til kroppsøvingsfaget, og hvordan kan elevmedvirkning være et verktøy for deres deltakelse og motivasjon til faget? Metode: I denne oppgaven er kvantitativ metode benyttet. Innsamlingen av data har blitt gjort ved et spørreskjema utarbeidet med lukkede og åpne spørsmål. Resultat: Kroppsøving er et fag alle har et forhold til. Holdningene varier i stor skala, fra det positive til det negative. Indre motivasjon og en tilhørighet til kroppsøvingsfaget viser seg å være en viktig faktor for deltakelse, ved at elever får bidra og være med i planleggingsprosessen. Indre motiverte holdninger er også verdier en er tjent med å ta med seg videre i livet. Holdningsforskjellene i faget må bli tatt på alvor ettersom det er elever som mistrives. Dette strider imot formålet med kroppsøving som skal føre til et godt forhold til fysisk aktivitet, for i et folkehelseperspektiv er både samfunnet og individ tjent med dette. Karakterer bidrar som en stor del mistrivselen og derfor er et punkt som burde vurderes.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectfolkehelseno_NO
dc.subjectidrettsfagno_NO
dc.subjectkroppsøvingno_NO
dc.subjectgymno_NO
dc.subjectmedbestemmelseno_NO
dc.subjecttrivselno_NO
dc.titleMotivasjon og elevmedvirkning i kroppsøvingno_NO
dc.title.alternativeMotivation and pupil participation in physical educationno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800no_NO
dc.source.pagenumber50no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel