• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

God nok?

Gaukstad, Bente
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Gaukstad.pdf (442.2Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/132946
Utgivelsesdato
2013
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Sammendrag
Sammendrag: I denne oppgaven har jeg sett på hvordan det er å være lærer i fådelt skole, og hvilket syn lærere har på elevenes faglige og sosiale læring. På grunnlag av intervjuer og teori om emnet sitter jeg igjen med at det er kvaliteten på læreren som er viktigste faktor for elevenes læring og utvikling faglig og sosialt, at klassestørrelse har noe å si, og at aldersblanding er en fin måte å sosialisere elevene på ved at de må sosialisere seg på tvers av trinn. Jeg har kommet fram til den konklusjon at lærere som jobber i den fådelte skolen må være av god kvalitet, kunne undervise i alle fag og like å jobbe alene. Klassestørrelse har noe å si for undervisningen og tilpasset opplæring, og har en del å si når det kommer til det å hjelpe elever og se hver enkelt elev i løpet av skoledagen.
 
Summary: In this paper I have explored what it’s like to teach in small rural schools, and in which ways these teachers view the development of their pupils’ academic and social skills. Based on interviews as well as theory concerning the matter, I have come to the result that the quality of the teacher is the most important factor in determining the pupils’ academic and social learning and development. The number of pupils per class is an important factor, and mixing pupils of different ages is a good way to give the pupils skills in socializing across age gaps. My final conclusion is that teachers employed at small rural schools ideally should be of good quality, be able to teach all subjects, and enjoy working independently. The number of pupils per class has a certain affect for teaching and for adapting education, and has an effect when it comes to helping pupils and seeing each pupil every day.
 
Beskrivelse
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2013

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit