Browsing Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications by Title
Now showing items 537-556 of 777
-
Psykiatrisk sykepleie i tverrfaglighetens tid : selvforståelse, praksis og forskning
(Høgskolen i Hedmark - Rapport, Research report, 2010)Norsk: Innholdet i denne rapporten har sin opprinnelse i et nordisk seminar i psykiatrisk sykepleie på Hamar 20. og 21. april 2009 med tittelen: Psykiatrisk sykepleie i tverrfaglighetens tid – selvforståelse, praksis og ... -
Psykososialt arbeidsmiljø på tre servicekontor i offentlig sektor – hvordan opplever medarbeiderne sin yrkeshverdag?
(2;2002, Research report, 2002)Denne rapporten omhandler hvordan ansatte i førstelinjen i offentlig sektor opplever sitt arbeidsmiljø. Undersøkelsen ble gjennomført ved tre servicekontor i offentlig sektor. Det ble foretatt 8 intervjuer med frontservice ... -
Psykososialt arbeidsmiljø: endring og nærvær
(Notat;09/2003, Working paper, 2003)Høgskolen fikk forespørsel om å gjøre en evaluering av et kurs i helsefremmende arbeid holdt i en produksjonsbedrift. Tiltaket ble gjennomført som et forprosjekt. Formålet er å redusere sykefraværet ved å endre relasjonen ... -
Psykososialt perspektiv på lidelse : dokumentasjon fra forskingskonferanse innen UNISKA nettverket
(10; 2001, Research report, 2001)Norsk: Denne artikkelsamlingen presenterer sentrale foredrag fra forskningskonferansen Psykososialt perspektiv på lidelse som ble avholdt på Hamar 3-4 mai 2001 som en del av UNISKA-samarbeidet (Universitetsalliansen Indre ... -
Public preferences for different practices in large carnivore management – a multidimensional approach
(;160, Research report, 2014)En nasjonalt representativ spørreundersøkelse av Norges voksne befolkning viser at allmennhetens preferanser for ulike forvaltningspraksiser er påvirket av mange ulike variable. Resultatene samsvarer i hovedsak med det ... -
Punktpraksis - er det noe for oss?
(Høgskolen i Hedmark - Notat;02/2002, Working paper, 2002)Mange av dagens studenter har ikke erfaring fra jobb i barnehage, og mange har problemer med å se sammenhengen mellom teori og praksis. I førskolelærerutdanningen i Norge har praksis tradisjonelt vært avviklet i flere ... -
Rapport for skogsfugltaksering 2005–2008
(Oppdragsrapport, Research report, 2009)Norsk: Som en større dugnad med fuglehundfolk, jegere og grunneiere som deltagere, har vi gjennomført skogsfugltakseringer i årene 2002–2008. Fra 2006 har takseringene også inngått som en sentral del av Rypeforvaltningsprosjektet ... -
Rapport forprosjekt : Campus 4 Avdeling for økonomi, samfunnsfag og informatikk
(Informasjonsrapport;2, Working paper, 2005)I kapittel 1 tolkes oppdraget og vår mandatforståelse. Det legges stor vekt på dokumentasjon og datagrunnlag, slik det ble etterspurt i forstudien. I kapittel 3 drøftes forholdet til campus 3. Vi ser ikke konfliktområder ... -
Rapport fra Japan 2017
(Skriftserien;13/2021, Research report, 2021)I juni 2017 reiste en fasilitator, to høgskolelektorer og to 4. semester sykepleiestudenter til Kitasato universitetet i Sagamihara, Japan, for å utrede mulighet for utveksling av norske sykepleiestudenter til Japan og ... -
Rapport migrasjonsprosjektet
(Working paper, 2014)Rapporten om migrasjonsprosjektet er en del av prosjektet ”Demografiske utfordringer i Hedmark og Dalarna” som Grensekomiteen Hedmark-Dalarna har arbeidet med i 2013 . I rapporten presenterer Peter De Souza fra Høyskolen ... -
Rapport praksisnær forskning: Hva fikk jeg ut av det? «Faktisk å lytte til svarene – en nødvendig del av den profesjonelle yrkeskompetansen»
(Notat;05/2012, Working paper, 2012)Norsk: Rapporten er levert som en del av arbeidskravet i 1. lektorkurset praksisnær forskning ved Høgskolen i Lillehammer. Basert på forfatterens egne erfaringer ved å gjennomføre et praksisnært forskningsprosjekt, tar ... -
Rapport T1 til T2: Stange kommunes barnehager
(Skriftserien;14/2019, Research report, 2019)Dette er den andre rapporten i Kultur for læring – i Stange kommunes 16 barnehager og er basert på to kartleggingsundersøkelser gjennomført i 2016 og 2018. Ca. 330 4.- og 5. åringer har gjennom en elektronisk spørreundersøkelse ... -
Rapport utvekslingsprosjekt Japan 2016-2019
(Skriftserien;14/2021, Research report, 2021)Våren 2016 begynte planleggingen av en utveksling av sykepleiestudentet mellom Kitasatouniversitetet i Sagamihara, Japan og Høgskolen i Innlandet, Norge. Det ble søkt om midler og planleggingen av den første turent til ... -
Rådyrprosjektet i Borre : en analyse av innsamlet jaktmateriale og framtidige forvaltningsmuligheter
(Oppdragsrapport, Research report, 2008-08-08)Norsk: Rådyrprosjektet i Borre (RiB) ble initiert i 1999 som et forsøk på å koordinere og forbedre rådyrforvaltningen i Horten kommune. Siden 1999 har i alt 689 rådyr blitt felt i den ordinære jakta, og av disse er 563 ... -
Reading among grade six learners in Namibia and Norway : an investigation of reading habits and attitudes of learners in the Khomas and Oshana regions of Namibia and the Hedmark region in Norway
(Rapport, Research report, 2008)English: A joint research project was conducted by Hedmark University College in Norway and the University of Namibia and Ongwediva College of Education in Namibia. The project was considered as a pilot for a possible ... -
Realisme og relativisme innenfor sosial konstruktivisme
(Notat (Høgskolen i Hedemark), Working paper, 2004)Norsk: I foreliggende notat ønsker jeg å drøfte relevansen og fruktbarheten av begrepet sosial konstruktivisme for empiriske teknologistudier innen temaet «Digital kommunikasjon i tjenesteformidling» – et doktorgradsprosjekt ... -
Redegjørelse for og drøfting av Aksjonsforskning og Hermeneutikk.
(Working paper, 2013)Fra innledningen: Dette essayet tar utgangspunkt i et tidligere gjennomført prosjekt i emnet «praksisnær forskning». Det tidligere prosjektet gikk ut på å undersøke hvordan min undervisningspraksis påvirket studentenes ... -
Redegjørelse for og drøfting av hvordan en forsker kan utvikle en reflektert holdning til en egen forforståelse i kvalitativ intervjuing, i lys av Gadamer.
(Working paper, 2015)I dette essayet vil jeg se på ulike forskningsetiske problemstillinger knyttet til forskerens forforståelse og fordommer i kvalitativ intervjuing. Jeg vil belyse problemstillingen med Gadamers filosofi og med begrepene ... -
Reflecting students
(Arbeidsnotat;137, Working paper, 2002)