Browsing Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications by Subject "tilpasset opplæring"
Now showing items 1-8 of 8
-
Elevvurdering og tilpasset opplæring: Hva betyr elevvurdering for tilpasset opplæring? Hva betyr skole–hjem-samarbeidet for tilpasset opplæring?
(Rapport;07/2011, Research report, 2011)Norsk: Denne rapporten omhandler tilpasset opplæring med fokus på elevvurdering og samarbeid hjem–skole. Vi har stilt følgende 3 forskningsspørsmål: 1. Hvordan forstås og praktiseres elevvurdering sett i relasjon til ... -
FiN stil i Skedsmo : evaluering av et prosjekt om forebygging og reduksjon av problematferd i skolen
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;01/2009, Research report, 2009)Norsk: Tilbakemeldinger fra skole-Norge viser at uro og problematferd stadig er store utfordringer mange steder. I Skedsmo kommune ønsket de å gjøre noe med dette ved å ta i bruk programmet FiN Stil på 6 skoler. FiN Stil ... -
Kvalitetsutvikling i Ytre Helgeland: Tilstandsrapport for kommunene Alstahaug, Leirfjord, Lurøy og Træna
(Skriftserien;18/2019, Research report, 2019)Rapporten er skrevet på oppdrag fra kommunene Alstahaug, Leirfjord, Lurøy og Træna i Ytre Helgeland, og utgangspunktet er et forsknings- og kvalitetsutviklingsprosjektet God opplæring for alle i de fire kommunene. Rapporten ... -
Det må være rom for begge deler. Forskningsarbeid – med rom for alle og blikk for den enkelte
(Oppdragsrapport;3/2012, Research report, 2012)Norsk: Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) ved Høgskolen i Hedmark har gjennomført en evaluering av tilpasset opplæring i forholdet mellom vanlig undervisning og spesialundervisning i Lillehammer kommune. ... -
Prinsipper og prosedyrer for spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning – Telemark fylke
(Oppdragsrapport;7/14, Research report, 2014)Kommunene i Telemark har i likhet med en rekke andre norske kommuner, opplevd at andelen av barn i barnehage og elever i grunnskolen som mottar spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning, har økt de senere årene. Dette ... -
Spesialundervisningen i grunnskolen : stor avstand mellom idealer og realiteter
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: I denne rapporten presenteres noen sentrale empiriske resultater relatert til spesialundervisning og elever med ulike problemer og vansker i skolen. Dataene er hentet fra en kartleggingsundersøkelse ved årsskiftet ... -
En spørreundersøkelse om inkludering i skolen
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;03/2004, Research report, 2004)Denne rapporten presenterer resultatene fra en spørreundersøkelse om inkludering i skolen. Nær 2500 elever, foresatte og tilsatte i en kommune er informanter. Rapporten er en delrapport fra evalueringsprosjektet «En ... -
«Tilfeldighetenes spill»: En kartlegging av spesialundervisning 1–4 timer pr. uke
(Rapport;09/2011, Research report, 2011)Norsk: I denne kartleggingen av spesialundervisningen til elever som mottar fra 1–4 timer pr. uke er det gjennomført både en kvantitativ kartlegging og en kvalitativ studie i form av intervjuer med representanter fra ...