• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En spørreundersøkelse om inkludering i skolen

Nes, Kari; Strømstad, Marit; Skogen, Kjell
Research report
Thumbnail
View/Open
rapp03_2004.pdf (1.510Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/133772
Date
2004
Metadata
Show full item record
Collections
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) [220]
Abstract
Denne rapporten presenterer resultatene fra en spørreundersøkelse om

inkludering i skolen. Nær 2500 elever, foresatte og tilsatte i en kommune er

informanter. Rapporten er en delrapport fra evalueringsprosjektet «En vurdering av om

innføringen av Reform 97 har ført til at skoler har utviklet inkluderende praksis,

sosialt, faglig og kulturelt», Norges forskningsråds program for evaluering av Reform

97 innen tema 3, «Einskapsskulen, likeverd og kulturelt mangfald». Resultatene

indikerer stor oppslutning om hovedprinsipper i den inkluderende skolen, men praksis

varierer. Blant annet er det betydelig forskjell på barne- og ungdomstrinnet;

inkluderingen avtar tilsynelatende med økende alder på elevene. Også mellom

enkeltskoler er det klare forskjeller på alle de undersøkte områdene: Differensiering,

læringsutbytte, medbestemmelse, trivsel og respekt, mobbing m.v.
 
This report presents the results from a survey about inclusion in

compulsory education in Norway. About 2500 students, parents and teachers from one

municipality take part in the enquiry. The study is part of the evaluation project «Has

the implementation of ‘Reform 97’ led to inclusive practices in schools, socially as

well as academically and culturally?» in the Norwegian Research Council’s

programme ‘Evaluating Reform 97’, more specifically in the field of ‘The

comprehensive school, equality and cultural diversity’. The results indicate substantial

support to the main ideas of inclusion, although practice varies a lot: For instance,

lower grades seem far more inclusive than higher grades, and the differences between

schools are huge in all areas exposed to scrutiny: Differentiation, learning outcome,

democracy, respect, bullying etc.
 
Series
Høgskolen i Hedmark - Rapport;03/2004

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit