PIL – Praksis som integrerende element i lærerutdanningen: Sluttrapport fra lokalt PIL-prosjekt ved Høgskolen i Hedmark. Treklangsamarbeid og Trepartsamtaler
Bakke, Elin; Eriksen, Stig; Gloppen, Bjørg Herberg; Halmrast, Gudrun Sælen; Ranheimsæter, Åsne; Sommervold, Tove; Stauri, Tormod; Taarud, Randi; Østerås, Bergljot
Abstract
Høgskolen i Hedmark, Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap,
har siden februar 2009 vært en del av det nasjonale PIL-prosjektet.
Gjennom dette prosjektet har høgskolen fått anledning til å kvalitetssikre
og videreutvikle tiltak som er iverksatt for å styrke samarbeidet og relasjonen
mellom høgskolen og praksisfeltet. I det lokale PIL-prosjektet har
vi forsket på egen praksis. PIL-rapporten fra Høgskolen i Hedmark presenterer i oppsummerende
punkter noe av det vi har gjort, noe av det vi har lært og litt om hva vi
ønsker å arbeide videre med. Så presenterer vi et tilbakeblikk på samarbeidstiltak
og praksisorganisering som kom forut for PIL-prosjektet.
Disse tiltakene har lagt vikte premisser for PIL-prosjektet. Deretter kommer
en kortversjon av PIL-gruppenes arbeid ved Høgskolen i Hedmark.
Så følger fullstendige rapporter fra hvert delprosjekt. Delrapportene finnes
også som selvstendige rapporter i Høgskolen i Hedmarks rapportserie.