• English
    • norsk
  • English 
    • English
    • norsk
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolen i Innlandet
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Notat / Working papers (ISSN: 1501-8555)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolen i Innlandet
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Notat / Working papers (ISSN: 1501-8555)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vurdering av ClassFronter

Zachrisen, Berit
Working paper
Thumbnail
View/Open
not05_2001.pdf (543.9Kb)
Permanent link
http://hdl.handle.net/11250/133566
Issue date
2001
Metadata
Show full item record
Collections
  • Hedmark Notat / Working papers (ISSN: 1501-8555) [90]
Abstract
Norsk: Rapporten presenterer resultatene av en vurdering av studienettet ClassFronter.

Vurderingen ble gjennomført ved lærerutdanningen, Høgskolen i Hedmark i 2001.

Målet var å få fram erfaringer og betraktninger angående bruken av ClassFronter i en

pedagogisk sammenheng. Informanter var lærere og studenter ved lærerutdanningen i

Elverum og Hamar. Det har vært brukt spørreskjema overfor lærergruppen og

gruppeintervju overfor studentene.

Resultatene viser en i all hovedsak positiv holdning til studienettet i begge

informantgruppene. I begge gruppene er det imidlertid et stort flertall som ønsker seg

en mer brukertilpasset opplæring på ClassFronter. Mange av lærerne tar i tillegg til

orde for mer faglig debatt rundt bruken av ClassFronter i undervisningen. Et stort

flertall av studentene synes at lærerne burde tatt ClassFronter mer i bruk i

undervisningen. Studienettet kan, slik de ser det, være et nyttig verktøy både til å

administrere studiet og til å formidle fagstoff. Lærerne på sin side rapporterer om

knapphet på tid. Mange trenger mer tid både til å gjøre seg kjent med ClassFronter

som et dataverktøy og dets pedagogiske muligheter. De påpeker også at det tar tid å

bearbeide og legge ut fagstoff og informasjon til studentene på ClassFronter
 
English: The report presents the results of an evaluation of ClassFronter. The evaluation was

carried out at Hedmark College, Faculty of Teacher Education in 2001. The purpose of

the study was to look at how ClassFronter was used as a pedagogical tool, and

people’s reflections and ideas on its use. The informers were teachers and students at

the Faculty of Teacher Education in Elverum and Hamar. Questionnaires were used

for the teachers and group interviews for the students.

On the whole the results show a positive attitude towards ClassFronter in both groups

of informants. But in both groups a large majority want the training to be more adapted

to the users. Many of the teachers also want more professional debate about the

pedagogical use of ClassFronter. A large majority of the students think that

ClassFronter should be more used in the studies. ClassFronter can be a useful tool both

for administrative purposes and in studying the subjects themselves. The teachers, on

the other hand, complain of lack of time to get to know ClassFronter both technically

and pedagogically. They also call attention to the fact that it takes time to prepare and

present teaching material and other information to the students on ClassFronter.
 
Series
Notat;5/2001

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit
 

 

Browse this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsBrowse ArchiveCommunities & CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us

Privacy policy
Powered by DSpace software

Service from Unit