Blar i Hedmark Oppdragsrapport / Commissioned report (ISSN: 1501-8571) på forfatter "Aasen, Ann Margareth"
-
Elevenes stemmer. Forskjeller og likheter mellom jenter og gutters opplevelser av sin skolehverdag
Aasen, Ann Margareth; Vigmostad, Inger (Oppdragsrapport;10/14, Research report, 2014)Hensikten med denne rapporten er å få kunnskap om hvilke forhold i undervisning og læringsmiljø som bidrar til en likeverdig og tilpasset opplæring for gutter og jenter. Studien er en del av et større forsknings- og ... -
Det må være rom for begge deler. Forskningsarbeid – med rom for alle og blikk for den enkelte
Knudsmoen, Hege; Myhr, Lars Arild; Vigmostad, Inger; Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Håland, Kjersti Sørmoen (Oppdragsrapport;3/2012, Research report, 2012)Norsk: Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) ved Høgskolen i Hedmark har gjennomført en evaluering av tilpasset opplæring i forholdet mellom vanlig undervisning og spesialundervisning i Lillehammer kommune. ... -
Relasjonsbasert klasseledelse: et komplekst fenomen
Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Mælan, Ellen Nesset; Drugli, May Britt; Myhr, Lars (Oppdragsrapport;13/14, Research report, 2014-12-12)Denne rapporten er et resultat av et FoU-prosjekt Senter for praksisrettet utdanningsforskning har gjennomført på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. 9 skoler i Haugalandet har deltatt i prosjektet og har på den ene siden ...