Browsing Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) by Subject "VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282"
Now showing items 1-4 of 4
-
Evaluering av «FiN STIL» (Framework i Norge. System for tidlig intervensjon i læringsmiljøet)
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: I denne rapporten presenteres resultatene fra en prosessevaluering av utprøvingen av «FiN STIL» ved 6 skoler i Norge FiN STIL er en pedagogisk modell som har til hensikt å forebygge og redusere problematferd i ... -
«Onger er rare»: Evaluering av spesialundervisning i Østre Toten kommune
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;04/2010, Research report, 2010)Norsk: Høgskolen i Hedmark fikk høsten 2009 i oppdrag av Østre Toten kommune om å evaluere spesialundervisningen i kommunen. Østre Toten har de senere årene hatt en markant økning i andel elever som mottar spesialundervisning. ... -
Spesialundervisningen i grunnskolen : stor avstand mellom idealer og realiteter
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: I denne rapporten presenteres noen sentrale empiriske resultater relatert til spesialundervisning og elever med ulike problemer og vansker i skolen. Dataene er hentet fra en kartleggingsundersøkelse ved årsskiftet ... -
Spesialundervisningens forutsetninger, innsatser og resultater
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;09/2009, Research report, 2010)Norsk: Evalueringen av situasjonen til elever med særlige behov under Kunnskapsløftet ble gjennomført i perioden 2007–2008. Denne evalueringen ble gjort med utgangspunkt i en rekke ulike empiriske kilder. I tillegg fra ...