Browsing Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) by Subject "VDP::Social science: 200::Sociology: 220"
Now showing items 1-8 of 8
-
Idrett som sosialpolitikk : Storbyprosjektet, politikkdannelse og implementering
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Denne rapporten inneholder to essays om Storbyprosjektet. De baserer seg empirisk på dokumentanalyser og samtaler med nøkkelpersoner i forbindelse med Storbyprosjektets initiering, administrasjon (på vegne av staten) ... -
Inkluderende skoleutvikling : erfaringer med Inkluderingshåndboka i Lillehammer kommune
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Den inkluderende skolen ble introdusert i L97 og er også et sentralt underliggende begrep for Kunnskapsløftet som iverksettes i skoleverket fra 2006. Inkluderingshåndboka er et verktøy for skolevurdering og ... -
Krysspeilinger IV : artikler fra Forskningsdagen 2004
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Ved Avdeling for lærerutdanning ved Høgskolen i Hedmark ble Forskningsdagen for 2004 arrangert torsdag den 23. september. De som ønsket det, fikk i etterkant tilbud om å publisere sitt foredrag som artikkel i ... -
Life satisfaction in Asian households : a model of health, family life and money
(Rapport, Research report, 2008)English: Life satisfaction has been extensively studied in developed countries frequently using methods of self-report questionnaires and correlational analysis. This paper contributes to existing literature in two novel ... -
Personalsamarbeid i barnehagen med vekt på kommunikasjon : rapport fra et utviklingsprosjekt i Borgen barnehage
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Rapporten er en beskrivelse av et FoU arbeid som ble gjennomført i Borgen barnehage, Moelv. Målet med prosjektet var å videreutvikle personalsamarbeidet med hovedvekt på bevisstgjøring av egen rolle og kommunikasjon samt ... -
Tegning som lek : en analyse av barns narrative tegneaktivitet med utgangspunkt i sentrale kjennetegn ved symbollek
(Rapport, Research report, 2006)Norsk: Rapporten presenterer arbeidet med et prosjekt hvor vi ønsket å sammenlikne det vi har kalt fortellende tegning og symbollek. Tre karakteristiske trekk ved leken ble valgt ut: Det skapes en fortelling, det skapes ... -
To år i barnehagen og to år i skolen : en oppfølging av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle 4- og 5-åringer i bydel Gamle Oslo
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Dette er rapport nummer fire fra evaluering av prosjekt med gratis korttidsplass i barnehage for alle fire- og femåringer i bydel Gamle Oslo. Rapporten omhandler en undersøkelse av andrespråksutviklingen til åtte ... -
Ungdom og idrett : empiriske faktorer, teoretiske perspektiver og metodiske refleksjoner
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Denne rapporten inneholder to essays. De baserer seg begge på en litteraturgjennomgang om ungdoms idrettsdeltakelse. Men de har ulike teoretisk angrepsvinkler. Det første essayet begynner med en grunnleggende antakelse ...