• «Det er fedt»: Evaluering av det frivillige 10. skoleår i Danmark 

      Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin; Løken, Gro (Rapport;02/2011, Research report, 2011)
      Norsk: Manglende kunnskaper fra grunnskolen framstår som den viktigste faktoren for ikke å gjennomføre videregående opplæring med studie- eller yrkeskompetanse. Elever som ikke lykkes faglig i grunnskolen og dermed får ...
    • Implementering av LP-modellen. Evaluering av arbeidet med LPmodellen 2007–2009 (LP-2) 

      Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth (Høgskolen i Hedmark - Rapport;03/2010, Research report, 2010)
      Norsk: I denne forskningsrapporten presenteres resultater fra arbeidet med LP-modellen i perioden 2007–2009. Høsten 2007 ble LP-modellen implementert i 27 skoler i 11 kommuner i Norge. Lillegården kompetansesenter har ...
    • Kjennetegn på skoler med små kjønnsforskjeller 

      Nordahl, Thomas; Løken, Gro; Knudsmoen, Hege; Aasen, Ann Margareth; Sunnevåg, Anne-Karin (Rapport;14/2011, Research report, 2011)
      Norsk: Det er gjennom de senere årene godt dokumentert at jenter gjør det langt bedre i skolen enn gutter. Dette gjelder både i forhold til skolefaglige prestasjoner, utvikling av sosiale ferdigheter og atferd på ...
    • LP-modellen : evaluering av LP-modellen 2006–2008 

      Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin; Ottosen, Anna L. (Høgskolen i Hedmark - Rapport;05/2009, Research report, 2010)
      Norsk: I denne forskningsrapporten presenteres kvantitative og kvalitative resultater av arbeidet med LP-modellen i perioden 2006–2008. Høsten 2006 ble LP-modellen implementert 105 skoler i 33 kommuner i Norge. Lillegården ...
    • Spesialundervisningen i grunnskolen : stor avstand mellom idealer og realiteter 

      Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin (Rapport, Research report, 2008)
      Norsk: I denne rapporten presenteres noen sentrale empiriske resultater relatert til spesialundervisning og elever med ulike problemer og vansker i skolen. Dataene er hentet fra en kartleggingsundersøkelse ved årsskiftet ...