• Evaluering av «FiN STIL» (Framework i Norge. System for tidlig intervensjon i læringsmiljøet) 

      Bern, Kari; Nordahl, Thomas (Rapport, Research report, 2008)
      Norsk: I denne rapporten presenteres resultatene fra en prosessevaluering av utprøvingen av «FiN STIL» ved 6 skoler i Norge FiN STIL er en pedagogisk modell som har til hensikt å forebygge og redusere problematferd i ...
    • «Onger er rare»: Evaluering av spesialundervisning i Østre Toten kommune 

      Aasen, Ann Margareth; Kostøl, Anne Kristoffersen; Nordahl, Thomas; Wilson, Dordy (Høgskolen i Hedmark - Rapport;04/2010, Research report, 2010)
      Norsk: Høgskolen i Hedmark fikk høsten 2009 i oppdrag av Østre Toten kommune om å evaluere spesialundervisningen i kommunen. Østre Toten har de senere årene hatt en markant økning i andel elever som mottar spesialundervisning. ...
    • Spesialundervisningen i grunnskolen : stor avstand mellom idealer og realiteter 

      Nordahl, Thomas; Sunnevåg, Anne-Karin (Rapport, Research report, 2008)
      Norsk: I denne rapporten presenteres noen sentrale empiriske resultater relatert til spesialundervisning og elever med ulike problemer og vansker i skolen. Dataene er hentet fra en kartleggingsundersøkelse ved årsskiftet ...
    • Spesialundervisningens forutsetninger, innsatser og resultater 

      Nordahl, Thomas; Hausstätter, Rune Sarromaa (Høgskolen i Hedmark - Rapport;09/2009, Research report, 2010)
      Norsk: Evalueringen av situasjonen til elever med særlige behov under Kunnskapsløftet ble gjennomført i perioden 2007–2008. Denne evalueringen ble gjort med utgangspunkt i en rekke ulike empiriske kilder. I tillegg fra ...