Browsing Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) by Subject "grunnskole"
Now showing items 1-6 of 6
-
Elever i og fra små og store skoler : presentasjon av kartleggingsresultater i en kommune
(Rapport, Research report, 2007)Norsk: Denne rapporten bygger på en kartleggingsundersøkelse blant 9600 elever i grunnskolen. Her har vi analysert elever fra fire små bygdeskoler i en kommune og senere identifisert elever fra disse små skolene når de ... -
Evaluering av «FiN STIL» (Framework i Norge. System for tidlig intervensjon i læringsmiljøet)
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: I denne rapporten presenteres resultatene fra en prosessevaluering av utprøvingen av «FiN STIL» ved 6 skoler i Norge FiN STIL er en pedagogisk modell som har til hensikt å forebygge og redusere problematferd i ... -
Reading among grade six learners in Namibia and Norway : an investigation of reading habits and attitudes of learners in the Khomas and Oshana regions of Namibia and the Hedmark region in Norway
(Rapport, Research report, 2008)English: A joint research project was conducted by Hedmark University College in Norway and the University of Namibia and Ongwediva College of Education in Namibia. The project was considered as a pilot for a possible ... -
Spesialundervisningen i grunnskolen : stor avstand mellom idealer og realiteter
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: I denne rapporten presenteres noen sentrale empiriske resultater relatert til spesialundervisning og elever med ulike problemer og vansker i skolen. Dataene er hentet fra en kartleggingsundersøkelse ved årsskiftet ... -
Veiledning i skole og barnehage med utgangspunkt i "Handling/refleksjonsmodellen" og "Milanomodellen"
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: Rapporten gjør først rede for "Handling/refleksjonsmodellen" og "Milanomodellen". Ved hjelp av praktiske eksempler vises det hvordan en kombinasjon av disse to modellene er hensiktsmessige til veiledningsbruk i ... -
Å finne veien i en «jungel av klikk»
(7;2002, Research report, 2002)Rapporten presenterer en evaluering av Puggandplay, gjennomført på oppdrag fra Høgskolen i Hedmark, avdeling for lærerutdanning våren 2002. Puggandplay er tenkt som et lærings- og leksehjelpprogram i fagene matematikk, ...