Blar i Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) på emneord "læringsmiljø"
Viser treff 1-5 av 5
-
«Det gjelder å holde ut»: En kvalitativ og kvantitativ evaluering av pilotprosjektet LP-modellen i videregående opplæring 2008–2010 (LPVGO)
(Rapport;12/2011, Research report, 2011)Norsk: LP-modellen har vært anvendt i norske grunnskoler fra høsten 2006. Skoleåret 2008/2009 ble det iverksatt et pilotprosjekt der 7 videregående skoler skulle prøve ut om LP-modellen også egnet seg for videregående ... -
Implementering av LP-modellen. Evaluering av arbeidet med LPmodellen 2007–2009 (LP-2)
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;03/2010, Research report, 2010)Norsk: I denne forskningsrapporten presenteres resultater fra arbeidet med LP-modellen i perioden 2007–2009. Høsten 2007 ble LP-modellen implementert i 27 skoler i 11 kommuner i Norge. Lillegården kompetansesenter har ... -
Kjennetegn på skoler med små kjønnsforskjeller
(Rapport;14/2011, Research report, 2011)Norsk: Det er gjennom de senere årene godt dokumentert at jenter gjør det langt bedre i skolen enn gutter. Dette gjelder både i forhold til skolefaglige prestasjoner, utvikling av sosiale ferdigheter og atferd på ... -
LP-modellen : evaluering av LP-modellen 2006–2008
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;05/2009, Research report, 2010)Norsk: I denne forskningsrapporten presenteres kvantitative og kvalitative resultater av arbeidet med LP-modellen i perioden 2006–2008. Høsten 2006 ble LP-modellen implementert 105 skoler i 33 kommuner i Norge. Lillegården ... -
Relasjonen mellom lærer og elev og lærerens undervisningspraksis : en casestudie av læreres forståelser, klasseromsdiskurs og elevperspektivet i fire klasserom på 7. trinn
(Høgskolen i Hedmark - Rapport, Research report, 2009)Norsk: Gode relasjoner mellom lærer og elev har gjennom mange studier blitt påvist som en helt sentral faktor når det gjelder elevenes læring (Nordenbo et al. 2008, Hattie 2009, Cornelius-White 2007, Kjærnsli 2004, ...