• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

NBLE (Net Based Learning Environment)

Faugli, Bjørn
Research report
Thumbnail
View/Open
rapp23_2003.pdf (593.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/134004
Date
2003
Metadata
Show full item record
Collections
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) [220]
Abstract
Denne rapporten beskriver og presenterer resultater fra forsknings og

utviklingsprosjektet PedTek (Pedagogikk og Teknologi). Prosjektet ble startet i 1997

og Det Kongelige Kirke, undervisnings og Forskningsdepartement bevilget 1 mill.

kroner i økonomisk støtte til prosjektet. Den overordnede målsettingen for PedTek

prosjektet var å utforme utdanningsløsninger for studenter med bevegelseshemning og

studenter som av andre grunner ikke kunne følge ordinær undervisning med fysisk

tilstedeværelse ved et lærested. En fire komponents NBLM prototyp ble testet og

kontinuerlig modifisert i løpet av eksperimenteringen. Med referanse til det

forhåndsdefinerte målet for utviklingsarbeidet kan det konkluderes med at Høgskolen i

Hedmark (HH) spesielt og lesere av denne rapporten generelt nå er bedre i stand til å

tilby nettbaserte læringsløsninger for fjernstudenter ved å anvende PBL og

samarbeidslæring. Den fire komponents NBLM strukturen består av

Forhåndsprodusert læringsmateriell, Nett-basert kursstøtte system, Veiledning og

oppgaver og Ansikt til ansikt møter og representerer en hensiktmessig modell for

etablering av læringsprosesser for fjernstudenter.

Av de mer åpenbare effektene av FoU prosjektet kan det pekes på identifiseringen av

et sett kritiske variabler som gir bakgrunn for å foreslå brukertilpassede utforminger av

NBLM. Ved å trekke inn studentenes motivasjon, læringskultur, konsekvenser av å

ikke nå oppsatte læringsmål, læringsprosessens varighet og type pensum, kan det

framsettes hypoteser om at pedagogikk basert på ulike læringsteorier bør anvendes.

Anbefalinger knyttet til bruken av resultatene i praktiske situasjoner er at

implementering av nett baserte læringsmiljøer i organisasjoner ikke må betraktes som

enkle og trivielle oppgaver. Implementeringsprosessen bør defineres som et virkelig

eksperimentelt systemutviklingsprosjekt.
 
English: This report describes and presents results from the PedTek (Pedagogy and

Technology) Research and Development (R&D) project. The project was started in

1997 and the Norwegian Ministry of Education and Research granted 1 million

Norwegian Kroner (approximately USD 140 000) in economical support. The overall

goal of the PedTek project was to design educational solutions for physically

handicapped and other students unable to comply with the requirements of ordinarily

on-campus teaching. A four-component NBLE prototype was tested and continually

redesigned during the experimentation. With reference to the predefined development

goals it can be concluded that Hedmark University College (HUC) in particular and

readers of this report in general now are in a better position than before to provide

efficient net based education programs for off-campus students applying PBL and CL

based pedagogy. The four-component structure NBLE, consisting of Pre-produced

learning material, Learning Management System, Supervision and exercises and Face

to face meetings and workshops, represents a convenient model for implementing

computer-supported learning processes for off-campus students.

The more obvious research results include the identification of a set of critical

variables, providing a background for suggesting designs of user adaptive NBLEs. By

considering Learner’s motivation, Learning culture, Consequence of failure, Duration

of the learning process and Type of curriculum it is hypothesized that pedagogy based

on different learning theories should be applied. Recommendations related to the use

of the R&D results in practical situations are that the implementation of Net Based

Learning Environments in organizations not should be considered a trivial task. The

implementation process should be defined and conducted as a proper experimental

systems development project.
 
Series
23;2003

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit