• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fra ulltråder til hyperlenker – rapport fra prosjektet «Hypertekst på ungdomstrinnet»

Kulbrandstad, Lars Anders
Research report
Thumbnail
View/Open
rapp02_2001.pdf (1.495Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/134018
Date
2001
Metadata
Show full item record
Collections
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) [220]
Abstract
Norsk: Rapporten gjelder et FoU-prosjekt der ansatte ved Avdeling for

lærerutdanning ved Høgskolen i Hedmark samarbeidet med en

ungdomsskoleklasse og to av klassens lærere. Som rapporttittelen forteller,

var temaet for prosjektet den teksttypen vi blant annet møter på

Verdensveven (World Wide Web) på Internett, altså en vev av nettsider

som er koblet til hverandre elektronisk slik at man kan bevege seg mellom

dem ved å klikke på uthevete ord, symboler eller lignende. Elevene

arbeidet med slike tekster både som tekstlesere og som tekstprodusenter,

og hovedmålet med prosjektet var å bidra til å bidra til å utvikle

lærerutdanningens og grunnskolens faglige og didaktiske kompetanse når

det gjelder hypertekster så vel i et praktisk som i et analytisk perspektiv.

Rapporten gjør rede for bakgrunnen for prosjektet, den oppfatning av

hypertekst-begrepet som ble lagt til grunn, de pedagogiske hovedtankene

bak prosjektet og selve prosjektgjennomføringen inklusive kartlegging av

elevenes IKT-forutsetninger ved prosjektstart og ferdighetene,

kunnskapene og holdningene elevene hadde ved avslutningen av

prosjektet.
 
English: This report concerns a research and development project where personnel

at the Faculty of Teacher Education, Hedmark University College, worked

with a class in a lower secondary school and two of the teachers in that

class. As evident from the project title, the topic of the project was the type

of text that we first of all meet on World Wide Web on the Internet – that

is a network of pages linked together electronically so that we can move

between them by clicking on specially marked words, symbols etc. The

students worked with such texts both as text readers and text producers,

and the main goal of the project was to contribute to the development of

both the theoretical and didactic competence in teacher education and the

10-year compulsory school with regards to hypertext in a practical as well

as an analytic perspective.

The report covers the background for the project, the interpretation of the

concept of hypertext on which it was based, the pedagogical ideas behind

and the carrying through of the project – including an investigation of the

skills, knowledge and atttitudes the students had at the beginning and at the

end of the project.
 
Series
2001; 2

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit