dc.contributor.author | Dyndahl, Petter | |
dc.date.accessioned | 2010-12-20T13:23:08Z | |
dc.date.available | 2010-12-20T13:23:08Z | |
dc.date.issued | 1994 | |
dc.identifier.citation | Dyndahl, P. (1994). Musikkundervisning i en flerkulturell situasjon. Musikk og skole, (2), 4-7. | en_US |
dc.identifier.issn | 0332-6926 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/134270 | |
dc.description.abstract | Forfatteren presenterer her mulige premisser for en didaktisk og demokratisk diskusjon omkring hva slags innhold musikkfaget skal ha i dag. Dyndahl tar utgangspunkt i det faktum at vi er en flerkulturell nasjon, enten vi ser det i perspektiv av innvandringsdebatten eller ut fra forholdet mellom de forskjellige musikksjangrene. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Landslaget musikk i skolen | en_US |
dc.subject | Pedagogikk | en_US |
dc.subject | Musikkundervisning | en_US |
dc.subject | Fagdidaktikk | en_US |
dc.subject | Kulturteori | en_US |
dc.subject | Pluralisme | en_US |
dc.subject | Musikk | en_US |
dc.title | Musikkundervisning i en flerkulturell situasjon | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114 | en_US |
dc.source.pagenumber | 4-7 | en_US |