Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTverbekkmo, Ann Kristin
dc.date.accessioned2013-04-23T09:21:10Z
dc.date.available2013-04-23T09:21:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144735
dc.description.abstractUt fra et slikt perspektiv vil det alltid være en forskjell mellom normale, eller typiske, og dårlige språkbrukere. Jeg har gjennom egen praksis erfart hvor vanskelig det er å finne gode tiltak som har en påvisbar effekt for barn med språkvansker. Å ha en språkvanske er et alvorlig problem som kan påvirke livet til den som har vansker på mange måter. Tidlig identifisering av språkvansker er derfor viktig. Men det viktigste er å sette inn gode og effektive tiltak så tidlig som mulig. I utredning av barn med språkvansker tror jeg det er viktig å ta med et tredje element, i tillegg til standardiserte tester og observasjoner, nemlig å foreta systematisk utprøvende opplæring. I denne oppgaven har jeg benyttet en form for utprøvende opplæring som omtales som ordlistemetoden.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleEn gang språksvak – alltid språksvak? : Har barn med språkvansker et uutnyttet potensial?no_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282no_NO
dc.source.pagenumber92no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel