Norsk skole anno 2013: Økende ekskludering under dekke av inkludering?
Journal article, Peer reviewed
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/191742Utgivelsesdato
2013Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Nes, Kari. (2013). Norsk skole anno 2013: Økende ekskludering under dekke av inkludering? Paideia(5), 40-51.Sammendrag
På formuleringsplanet har Norge inkluderende
idealer for opplæringsinstitusjonene, men hvordan
står det til med realiseringen av idealene?
Basert på forskning og rapporter vil forfatteren i
denne artikkelen trekke fram utviklingstrekk som
gir grunnlag for å spørre om vi ser økende ekskluderingstendenser
i den norske skolen, spesielt
når det gjelder læringsutbytte og deltakelse i
grunnskolens læringsfellesskap.
Beskrivelse
Fagfellevurdert artikkel publisert i Paideia : tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, 2013.