Blar i Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Viser treff 41-48 av 48
-
”Takk for at du lærte oss å like hverandre” - Et studie av skolers forståelse av mobbing i lys av lovendringen
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: Mobbing har lenge vært et mye diskutert tema i samfunnsdebatten (Kunnskapsdepartementet, 2015; Wendelborg, 2018; Bakken, 2017), og ulike elevundersøkelser prøver å gi et tall på omfanget av mobbing som foregås i ... -
Tilpasset opplæring for minoritetsspråklige elever.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Alle elever har rett til likeverdig opplæring, og vi som lærere er forpliktet i alle overordnede styringsdokumenter til at undervisning skal tilpasses elevenes forutsetninger. Formålet med min studie er å undersøke ... -
Tilpasset opplæring og differensiering i styringsdokumenter og lærebøker.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Problemstillingen: Hva slags forståelse av tilpasset opplæring og differensiering får matematikklærere i møtet med styringsdokumentene og lærerbøkene i matematikk? Det blir først presentert et teorigrunnlag om ... -
Utdanningsdirektoratet og skolens arbeid med redusert leselyst hos elever i den norske skolen.
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: En myte som har blitt skapt i kjølvannet av PISA-undersøkelsens resultater i Norge er at gutter har mindre leselyst enn jenter i dagens norske skole. Dette ses i sammenheng med at deres leseferdigheter i gjennomsnitt ... -
Uteundervisning og motivasjon på ungdomsskolen.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Problemstillingen i denne oppgaven er: «Hvordan vil elevenes motivasjon påvirkes ved å integrere uteundervisning i naturfag?». For å finne svar på problemstillingen har jeg benyttet meg av både kvantitativ og ... -
Variasjon for variasjonens skyld?
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Variasjon er en viktig faktor for å kunne tilpasse undervisningen til elevmangfoldet. Læreren har ofte et bredt utvalg av variasjonsmetoder som kan brukes for å variere innfallsvinkler, aktiviteter og arbeidsmåter ... -
Vurdering for læring, en motiverende læringsprosess
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Denne bacheloroppgaven tar for seg hva vurdering for læring er, og på hvilke måter det kan gi økt motivasjon for læring. Vurdering for læring kom som en nasjonal satsing i 2010, og er en prosessorientert måte å ... -
Å tenke i alle fag - Fundamentet for de grunnleggende ferdighetene.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan filosofi som metode i grunnskolen skal kunne bidra til å fremme elevenes kritiske tenkning. Med støtte fra ulike kilder argumenteres det for hvordan kritisk tenkning er ...